نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 18:31

جبهه مقاومت برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه تفکرات امام خمینی امروز گسترش یافته است، گفت: ایستادگی جبهه مقاومت در مقابل استکبار از اندیشه امام برگرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انقلابی که به رهبری امام راحل (ره) پیروز شد برگرفته از اندیشه پیامبران الهی بود و اکنون این تفکر به کشورهای گوناگون نفوذ کرده است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: جبهه مقاومت نیز برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است که برای مقابله با نظام استکباری شکل گرفته است.

وی افزود: انقلاب‌های مختلفی تاکنون در دنیا شکل گرفته اند اما دوامی نداشته اند اما انقلاب اسلامی، انقلابی جامع در حوزه‌های مختلف بوده و دوام داشته است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: دین، مساله اصلی در انقلاب اسلامی ایران بود تا جایی که دین باید در تمامی بخش‌ها احیا شود که این امر بدون وجود حکومت اسلامی امکان نداشت.

وی با بیان اینکه منافع و حق مردم در دین خداوند نهفته است، گفت: مبارزه امام راحل (ره)، تنها محدود به شاه نبود بلکه با تمامی طاغوت‌ها، اسرائیل و نظام استکباری مبارزه می‌کردند از این رو با پیروزی انقلاب، کار این شخصیت بزرگوار به پایان نرسید.

حجت الاسلام نوری با اشاره به تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب برای هدایت کشور، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فردی با تقوا، ساده زیست و عالم به مسائل سیاسی است به گونه‌ای که با اقدامات شجاعانه ایشان تاکنون این نظام اسلامی با وجود توطئه‌های گوناگون دشمن سرپا مانده و مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257570

مهمترین اخبار ایران و جهان: