نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:15

۸۳۰ نفر در آموزش و پرورش زنجان جذب می‌شوند

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از ورود ۸۳۰ نفر نیروی جدید به آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خبر داد.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نیرو و فضاهای آموزشی در کنار کتب و محتوای آموزشی لازمه تعلیم و تربیت است و استان زنجان با وجود کمبود نیرو نبست به متوسط کشوری در جایگاه بهتری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تکمیل نیروی انسانی هستیم، ابراز کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو در مقطع ابتدایی ۶۵۰ نفر، دوره اول متوسطه ۵۹۰ نفر، متوسطه نظری ۳۹۰ نفر و حوزه فنی حرفه‌ای و کار و دانش بیش از ۱۰۰ نفر کمبود نیرو داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: برای ارائه خدمات به همه دانش‌آموزان و مدارس، بخشی از کبودها از طریق جذب نیروهای جدید و بخش دیگر با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و اضافه‌کار شاغلان برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش تعهدات خدمت ماده ۲۸، امسال ۳۴۶ نفر در مقطع ابتدایی، ۴۵۹ نفر در مقطع متوسطه جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ۲۵ نیروی جدید نیز در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به خدمت خواهند شد.

اسماعیلی به برگزاری آزمون استخدامی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در این آزمون یک هزار و ۹۸۳ نفر شرکت کردند که ۳۱۳ نفر از آن‌ها آقا و یک هزار و ۶۷۰ نفر خانم بودند که برای خدمت در آموزش و پرورش با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این آزمون ۳۴۶ نفر در سال تحصیلی آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند که ۱۳۸ نفر از آن‌ها خانم و ۲۰۸ نفر آقا هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202526

مهمترین اخبار ایران و جهان: