نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 10:30

درآمد 3/5 میلیون دلاری تعاونی‌های مرز‌نشین ایلام در سال گذشته

مدیر‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تعاونی‌های مرز‌نشین استان، همپای دیگر صادرات با ۳/۵ میلیون دلار درآمد در سال گذشته در تقویت بازرگانی این استان نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین الیاسی مدیر‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام صبح امروز در نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون غرب کشور که در محل سالن همایش های دانشگاه ایلام برگزار شد ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: مردم استان ایلام به عنوان خادمین زائران اباعبدالله (ع) لایق بهترین پیشرفت و توسعه استانی هستند و در این خصوص اداره کل تعاون به عنوان یک نهاد خدماتی_حمایتی تمام تلاش خود را جهت پیشبرد اشتغال و توسعه استان ایلام انجام خواهد داد.

وی افزود: اداره کل تعاون به عنوان یک عضو در بدنه تولید و صنعت، در همه ابعاد اقتصادی استان می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه این استان و با الهام از بیانیه گام دوم انقلاب نقش موثر داشته باشد.

مدیر‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: استان ایلام با ۴۲۵ کیلو‌متر مرز مشترک با کشور عراق با بهره‌گیری از مرز بین‌المللی مهران و همچنین منابع خدادادی چون منابع طبیعی و صنعت نفت و گاز می‌تواند بیش از پیش راه‌های توسعه را طی کرده و به عنوان یکی از بازوان اقتصادی کشور معرفی شود.

الیاسی با اشاره به اینکه هم‌گرایی و هم‌افزایی بین مسئولان استانی می‌تواند محرومیت‌زدایی از جامعه را به دنبال داشته باشد گفت: تعاونی‌های مرز‌نشین استان، همپای دیگر صادرات با ۳ و نیم میلیون دلار درآمد در سال گذشته علی رغم محدودیت‌ها، در تقویت بازرگانی این استان نقش بسزایی داشته اند.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است مرز بین‌ المللی مهران به عنوان منطقه‌ آزاد با استفاده از بخش تعاون در شاخه‌هایی چون حمل و نقل مسافر و بار،فعالیت چشمگیری دارد و در این رابطه‌ نقش رسانه‌ها در جهت ترویج فرهنگ تعاون در انجام فعالیت‌های بازرگانی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.‌

سه میلیارد نفر در جهان به بنگاه‌های تعاونی وابسته‌اند

در ادامه این نشست طاهر علی‌محمدی رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه امروزه ارتباط با صنعت یکی از مأموریت‌های دانشگاه است، گفت: این ارتباط بینابین می‌تواند فواید بی‌شماری را نصیب جامعه کند و در این میان نقش تعاونی‌ها در پیشبرد اقتصاد کشور بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

وی افزود: لازم‌ به ذکر است با توجه به آمار سازمان ملل، نزدیک به سه میلیارد نفر در جهان به بنگاه‌های تعاونی وابسته بوده که توانسته اند برای حدود ۸۰۰ میلیون نفر اشتغال ایجاد کنند.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: خوشبختانه در حوزه اشتغال اتفاقات مهمی در تعاونی‌های صنعت خدمات و بهداشت رخ داده و سبب اشتغال بیش‌ از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شده‌است.

علی‌محمدی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها، ایجاد صندوق‌های ریسک‌پذیر، حمایت از تجاری سازی ایده‌های نو و همچنین کمک به تشکیل تعاونی‌های جدید و خوشه ای ،ناحیه ای و منطقه‌ای می‌تواند از مهم‌ترین راهکار‌ها، جهت توسعه تعاونی‌ها محسوب شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234970

مهمترین اخبار ایران و جهان: