نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 21:51

۷۵۰ نمازخانه در مدارس استان بوشهر فعال است

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۷۵۰ نمازخانه در مدارس استان بوشهر فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین اجلاس نماز استان بوشهر اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰ نماز خانه در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر فعال است که نیاز است ۳۰۰ نمازخانه در مدارس استان ایجاد شود و برخی از مدارس از فضای مازاد خود برای ایجاد نمازخانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خواستار نقش آفرینی صنایع در رفع مشکلات مدارس شد و اضافه کرد: از محل مسئولیت اجتماعی صنایع برای احداث نمازخانه در مدارس استان استفاده شود.

وی با اشاره به اعزام هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این استان با همکاری سپاه پاسداران به اردوهای راهیان نور بیان کرد: نمازخانه مدرسه‌های استان به ۱۲ هزار متر فرش سجاده‌ای و تجهیزات سرمایشی نیاز دارند.

موحدی با اشاره به شرکت ۲۳ هزار دانش‌آموز در مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز، گفت: ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در جشنواره سراسری فجر تا فجر نماز ارسال شد.

وی برگزاری ۲ همایش دانش‌آموزی شامل دختران فاطمی و رهروان مکتب حاج قاسم با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر، اجرای ۶۰ برنامه در حوزه نماز، جشن تکلیف ۱۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و آئین ضیافت نور روزه اولی‌ها برای ۱۶ هزار دانش‌آموز را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد.

موحدی با اعلام اینکه در زمان حاضر ۲۵۸ امام جماعت روحانی در مدارس استان بوشهر فعال هستند، گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه استان و استاندار بوشهر ۷۰۰ روحانی نیز با عناوین مختلف از جمله مشاور و طرح امین در مدارس استان فعال شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219526

مهمترین اخبار ایران و جهان: