نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:54

مردم پای نظام و ولایت ایستاده‌اند

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک پیام برای دشمن دارد و آن اینکه مردم پای نظام ولایت ایستاده‌اند و استقامت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با تقدیر از حضور پرشور مردم تنگستان در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور و خروش همه اقشار مردم که بیشتر از سال‌های قبل بود نشان از یک پیام برای دشمن دارد و آن اینکه مردم پای نظام و پای ولایت ایستاده‌اند و استقامت می‌کنند و با مشت‌های گره کرده در این مراسم نشان دادند که در مقابل دشمن، فتنه گران و منافقین راهی جز مقاومت و دفاع از آرمان‌ها وجود ندارد.

امام جمعه اهرم با اشاره به ۲۶ رجب سالروز رحلت حضرت ابوطالب علیه السلام پدر بزرگوار مولی امیرالمومنین گفت: ابن ابی الحدید معتزلی درباره ایمان حضرت ابوطالب می‌نویسد: «ابوطالب، به این خاطر ایمانش را در میان دشمنان اسلام اظهار نکرد، تا آمادگی دفاعی بیشتری در یاری از رسول خدا داشته باشد، و اگر خود را مسلمان نشان می‌داد، همانند سایر صحابه، نمی‌توانست در برابر خیانت‌های قریش کاری از پیش ببرد».

وی با تبریک ۲۷ رجب سالروز عیدِ سعیدِ مبعثِ نبی مکرم اسلام بیان کرد: نعمت انبیا و بعثت آنها بزرگترین نعمتی است که خداوند برای آن بر انسان منت گذاشت است و همانطور که خداوند با نفخ روح در جنین، صاحب کرامت می‌شود همچنین با نعمت بعثت انبیا، انسان بار دیگر کرامت پیدا می‌کند و از نور هدایتِ ولی الهی برای رسیدن به بندگی حق تعالی بهره مند می‌شود.

پهلو زاده بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی از اهداف بعثت انبیا دفع جهالت و علم بخشی می‌داند و کار انبیا الهی دعوت مردم به عبادت و بندگی خدا و اجتناب از طاغوت زمان است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: بزرگترین نقشه استکبار برای فراری دادن بشر آخرالزمان بویژه نوجوانان از کسب علم و عبادت خدا و رو آوردن به طاغوت مساله ترویج فضای ولنگار مجازی مخربی است که در رأس آنها ترویج بازی‌های سایبری است که میلیون‌ها کودک و نوجوان و جوانان و حتی میان سالان در همه جای دنیا به پای بازی‌ها می‌کشاند تا بتواند همه را بنده شیطان کنند.

وی خاطرنشان کرد: انبیا الهی مبعوث شده‌اند تا این بشر را از جهالت و غفلت نجات بدهند و امروز که انقلاب اسلامی با فضای مجازی فاسد آنها و با تفکر آنها مخالف است با تمام توان به تحریم و تهدید رو آورده‌اند و از گسترش جبهه مقاومت به شدت غضبناک هستند و به فرموده قرآن کریم: «إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْکُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَیْظِ» وقتی که کفار و منافقین تنها می‌شدند انگشت‌های خودشان را از شدت خشم از شما به دندان می‌گرفتند «قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ» خداوند به پیامبر فرمود ای پیغمبر به کفار بگو از این خشم بمیرید.

وی یاد آور شد: به همین خاطر شعار اصلی مردم انقلابی ایران اسلامی شعار «مرگ بر آمریکاست» و مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز هم به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای ۱۹ دی قم فرمودند: تبریز با ایستادگی، با مقاومت، با شجاعت نگذاشت تجربه‌های گذشته تکرار بشود، پرچم آزادی ایران دست تبریزی‌ها است.

وی گفت: همین پیشرفت‌ها است که دشمن را عصبانی می‌کند، دشمن را خشمگین می‌کند. قرآن فرمود: قُل موتوا بِغَیظِکُم‌؛ دشمن هم با هرچه مظهر قدرت انقلاب باشد مخالفت می‌کند که ان شاء الله همه این خیال‌ها و خواب‌ها نقش بر آب خواهد شد.

پهلو زاده با اشاره به ۳ اسفند سالروز صدور پیام تاریخی و مهم منشور روحانیت حضرت امام راحل گفت: پیامی که ۱۰۰ روز قبل از فوت حضرت امام و در شرایط و فضای خاصی صادر می‌شود و در فرازهایی از این پیام می‌فرماید: «ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم» اگر نبود دفاع از حرم این جبهه مقاومت و همبستگی بین کشورها به وجود نمی‌آمد.

وی گفت: امام فرمودند: «ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم» نتیجه این فرمایشات حضرت امام امروز با چشم خودمان می‌بینیم که دوست و دشمن در مساله و جنگ سوریه و همینطور اوکراین مشخص شد.

وی ادامه داد: امام راحل می‌فرماید: «ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد» امروز الحمدلله اگر اقتداری است به برکت خون شهدا و جانبازی بسیجیان و رزمندگان اسلام بوده و خواهد بود.

امام جعمه اهرم گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه خطاب به کسانی که در لباس دوست، حرف دشمن را تکرار می‌کنند می‌فرمایند: «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به‌گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب‌اللّه عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند. تحلیل این مطلب که جمهوری اسلامی ایران چیزی به دست نیاورده و یا ناموفق بوده است. همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه.» «صریحاً اعلام می‌کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد. تا من هستم از اصول نه شرقی نه غربی عدول نخواهم کرد.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042070

مهمترین اخبار ایران و جهان: