نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 13:27

یازدهمین کنگره شعر فرهنگ یاران سپاه به ایستگاه پایانی رسید

شیراز- یازدهمین کنگره شعر فرهنگ یاران سپاه با عنوان «مامن خونین» و با رویکرد «شعر انقلابی رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت » در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر چهارشنبه آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگ یاران سپاه بیان کرد: در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از هزار شاعر پایور، ۱۰۰ سرباز شاعر و تعداد قابل توجهی شاعر در میان خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد که هر کدام نقش ویژه‌ای در خلق آثار فاخر و تراز انقلاب دارند.

سردار حسین محبی ادامه داد: با توجه به وقوع حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) یکی از محورهای ویژه‌ای که در این کنگره افزوده شد این حادثه بود که با استقبال بی نظیر شاعران شرکت کننده در این کنگره، محور شعر ویژه حادثه تروریستی حرم مطهر به عنوان یکی از اساسی‌ترین محورهای این کنگره به حساب آمد.

او با یادآوری اینکه در آینده این کنگره به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ٤٢٦ شاعر آثار خود را در قالب یک هزار و۱۹۳ قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کردند که در محور خورشید ولایت ۲۶۶ اثر، در محور امر به معروف و نهی از منکر ۵۷ اثر، در محور عفاف و حجاب ۱۸۷ اثر، در محور طنز ۸۱ اثر، در موضوع جهاد تبیین ۴۷۶ اثر، در موضوع شهدای شاه‌چراغ (ع) ۱۲۶ اثر و در موضوع طنز اجتماعی ۸۶ اثر را شامل می‌شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از داوری اولیه آثار ۳۳۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت، ۲۳ نفر در رتبه‌های اول تا سوم و شایسته قدردانی معرفی شده‌اند که از ویژگی‌های خاص این کنگره که در واقع آن را به یک کنگره بین‌المللی تبدیل کرده، دعوت از شاعران جبهه مقاومت است که شاعرانی از عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050426

مهمترین اخبار ایران و جهان: