نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 12:13

دومین جلسه پرونده بزرگ پولشویی در گرگان برگزار شد

گرگان- دومین جلسه رسیدگی قضایی به پرونده بزرگ اخلال گران نظام اقتصادی در گلستان با ۹۶ متهم در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه پولشویی موسسه مالی و اعتباری به ریاست قاضی حجت الاسلام محمدرضا مزیدی در گرگان برگزار شد.

قاضی مزیدی پس از شنیدین لوایح وکلای شاکیان و با اعلام اینکه جلسه بعدی دادگاه در دور روز متوالی در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین ۱۴۰۲، برگزار می‌شود، ختم جلسه را اعلام کرد.

در جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده که از روز شنبه ۲۰ اسفندماه، با ریاست قاضی مزیدی آغاز شد علاوه بر ۹۶ متهم، وکلای آن ها، وکلای موسسه اعتباری و تعاونی منحله اعتباری به عنوان شاکی هم حضور داشتند.

این پرونده ۹۶ متهم دارد که سه متهم اصلی و سرکرده آنها، همچنان در زندان بوده و بقیه متهمان با قرار تأمین فعلاً آزاد هستند.

متهمان در این پرونده هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از منابع یک مؤسسه مالی و اعتباری برداشت کردند.

در قالب رسیدگی به این پرونده ۶ هزار میلیارد تومان، اموال و املاک حاصل از این جرم، شناسایی و توقیف شد که از این میزان تاکنون چهار هزار میلیارد تومان به مؤسسه بازگردانده شد و دادگاه در حال تعیین تکلیف دو هزار میلیارد تومان باقیمانده است.

پس از پرونده‌های لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر، گندم‌های مفقودی و پرونده پیش فروش خودرو، این پرونده، چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مستقر در استان، رسیدگی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098826

مهمترین اخبار ایران و جهان: