نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:51

افزایش نرخ تورم و کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان/ هرمزگان در میان استانهایی با کمترین برداشت از بودجه کل کشور

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده و در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان امروز در حاشیه نشست وزیر اقتصاد با روسای امور مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس اظهار کرد: هرمزگان یکی از هشت استانی که کمترین برداشت از بودجه کل کشور را داشته است‌.

وی افزود: نرخ بیکاری در هرمزگان در سال گذشته ۱۵.۸ درصد بوده و در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسیده است که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

دسینه درباره نرخ تورم در این استان نیز گفت: در سال گذشته نرخ تورم ۴۱.۸ درصد بود که در سالجاری به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان با بیان این که درآمد های تکلیفی استان در سال گذشته ۷۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال مصوب شد که با ۱۵۰ درصد تحقق به ۱۱۰ هزار و ۷۷۶ میلیار ریال رسیده است، عنوان کرد: در قالب 5 طرح، 14 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

دسینه با اشاره به قرارگیری بندر شهید رجایی در استان هرمزگان و اهمیت ملی بسیاری از صنایع مستقر در استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از امور بیمه ای مربوط به پروژه ها و طرح های کوچک و بزرگ در هرمزگان در خارج از استان انجام می شود که باید برای انتقال بیشتر آنها به استان اقدام کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083370

مهمترین اخبار ایران و جهان: