نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 23:29

عملیات آبرسانی به ۳۶۰ روستا در استان همدان انجام شد

همدان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیارد تومانی در بخش آبرسانی به حدود ۳۶۰ روستا بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد بختیاری‌فر ظهر جمعه در آئین افتتاح مجتمع‌های آبرسانی سد خرم رود و اشترمل اظهار کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش این دو مجتمع ۴۸ روستا که در مجموع برای این دو پروژه ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس دستور استاندار تعهد داریم ظرف مدت ۳ سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیات آبرسانی در حال انجام است، گفت: در مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات اجرایی توسط آب و فاضلاب آغاز شده و با عملیات خاک‌برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی خواهد رسید.

بختیاری‌فر خاطرنشان کرد: ۵ روستا تحت پوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا تحت پوشش مجتمع آبرسانی خرم رود قرار می‌گیرند.

وی افزود: اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، احداث ۵۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ و تجهیز چاه و اجرای خط برق را از جمله مشخصات فنی این پروژه و مجری این پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه را ۵۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: بخشی از تأمین آب روستاهای تحت پوشش مجتمع از سد خرم رود و مابقی از حفر چاه به صورت ضربتی انجام می‌شود.

وی افزود: برای روستاهای حاجی آباد و قلقل حفر چاه و تجهیز انجام شده است و تجهیزات مورد نیاز خریداری و شبکه آبرسانی روستا انجام گردیده است و اجرای خط برق در سایت وارد و بزودی پیمانکار انتخاب و چاه تجهیز و وارد مدار خواهد شد.

بختیاری‌فر عنوان کرد: با بهره برداری از این دو پروژه جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480470

مهمترین اخبار ایران و جهان: