نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 22:16

اربعین قدرت نرم مسلمین است/برپایی ۳۵ موکب

ساری- معاون سیاسی استانداری مازندران گفت: شکوه رزمایش اربعین قدرت نرم فرهنگی مسلمین را نمایان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رو الله سلگی شامگاه شنبه در آئین استقبال از زائران اربعین گفت: حماسه پرشور اربعین امسال اتاق فکر امپراطوری رسانه‌ای غرب را سراسیمه و نگران کرده است.

سلگی با اشاره به حضور چهار میلیونی زائران ایرانی در پیاده روی اربعین امسال افزود: این حرکت عظیم فرهنگی و انسانی اوج اقتدار و معنویت رهروان عاشورا را برابر لیبرال دموکراسی غرب به رخ کشید.

وی نمایش عزم و اراده ۲۲ میلیون نفری عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین امسال را موجب سربلندی و غرور مسلمانان دانست وافزود: حیرت رسانه‌های غربی و سردمداران نظام سلطه جهانی از عظمت سیل خروشان مسلمین در حماسه اربعین، ثمره اتحاد و انسجام ستودنی رهروان عاشورا در سراسر گیتی است.

سلگی با بیان اینکه پیاده روی اربعین به نماد عزت و پایداری شیعیان در عصر حاضر تبدیل شد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچم حماسه عاشورا را در جهان در اهتزاز نگه داشته است.

معاون استاندار مازندران با تقدیر از میزبانی شایسته مردم و دولت عراق از زائران اربعین خاطر نشان کرد: حماسه اربعین به تعمیق پیوند عواطف و احساسات اسلامی ملت ایران و عراق انجامید.

این مسئول برپایی ۳۵ موکب مازندرانی دراربعین امسال را یادآور شد و افزود: امسال انتظام و هماهنگی مواکب در عرصه خدمت رسانی مشهود و موجبات رضایت زائران را فراهم آورده است.

وی گفت: رزمایش فرهنگی اربعین در بین مردم عاشورایی مازندران سمبل دلدادگی به حریم آل الله است.

سلگی اظهار کرد: سال آینده با تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز، شکوه حماسه مردمی اربعین افزون خواهد شد.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی مردم ایران عامل بازدارندگی برابر توطئه‌های استکبار جهانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491870

مهمترین اخبار ایران و جهان: