نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 09:54

اجرای عدالت در جامعه با سرعت در دادرسی، خدمات نوین و تلاش محقق می شود

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اجرای عدالت در جامعه با سرعت در دادرسی ها و با استفاده از ظرفیت ها و خدمات نوین، استفاده از ظرفیت های مردمی و تلاش محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یوسف نیکنام معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی سرچهان تصریح کرد: دادگستری استان فارس سعی کرده است تا در تمام نقاط استان بتواند خدمات قضایی را به نحو مطلوبی ارائه کند و رئیس کل دادگستری فارس نیز ضمن عنایت ویژه به شهرستان های استان فارس با جدیت پیگیر رفع مشکلات حوزه های قضایی و ایجاد و راه اندازی دستگاه های خدمات رسان قضایی از جمله پزشکی قانونی، ثبت اسناد و املاک و نوسازی بناهای دادگستری شهرستان های استان فارس است.

وی در این مراسم از آغاز احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان سرچهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبارات لازم جهت ساخت و احداث این بنا جذب و با قول مساعد ریاست قوه قضائیه قسمتی از اعتبارات آن تأمین شده است و امیدواریم با توجه به این که بخشی از پروژه ملی تعریف شده است از طریق شورای تأمین استان نیز این موضوع پیگیری شود.  

معاون قضایی دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهرستان سرچهان که با حضور اعضای شورای تأمین، امام جمعه شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه اجرای عدالت با تکریم مراجعان محقق می شود گفت: مردم با حجمی از مشکلات به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و ما به عنوان دستگاه خدمات رسان قضایی وظیفه رسیدگی به تظلمات و اختلافات مردم و اجرای عدالت را برعهده دارد.

این مقام قضایی در ادامه و در جمع مردم و مسئولان محلی افزود: ما به عنوان کارگزاران این نظام موظفیم به مردم خدمت رسانی کنیم و باید با سعه صدر  سخنان و درخواست های مردم را بشنویم و نسبت به حل و فصل دعاوی اقدام کنیم.

نیکنام در ادامه به موضوع قضا زدایی با  استفاده از ظرفیت صلح و سازش نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی به دنبال حکم محکومیت افراد و فیصله دادن به اختلافات با صدورحکم قضایی صِرف نیست؛ بلکه به دنبال رفع و حل مشکلات مردم است و در این راستا لازم است با تعامل میان افراد و با استفاده از ظرفیت بزرگان، ائمه جمعه و جماعات و ریش سفیدان در جهت صلح وسازش و حل و فصل خصومت ها تلاش کند و فرهنگ غنی اصلاح ذات البین را توسعه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه دادگستری تلاش می کند تا مردم به خدمات قضایی راحت تر و آسان تر دسترسی داشته باشند و اعتماد و اطمینان مردم به این دستگاه افزایش یابد؛ به برخی از اقدامات دادگستری استان فارس در این زمینه از جمله دادرسی آنلاین، خدمات الکترونیکی بدون کاغذ و غیره اشاره کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم به رئیس جدید حوزه قضایی  سرچهان توصیه کرد: اجرای دقیق سند تحول قضایی، پیگیری حقوق عامه، حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های مردمی و معنوی و فرهنگی، تعامل با سازمان ها و ادرات ضمن حفظ استقلال دستگاه قضا، ایجاد زیر ساخت های لازم برای دسترسی آسان مردم به خدمات الکترونیک قضایی و همچنین اتقان آرای قضایی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های غلامرضا داودی رئیس حوزه قضایی سرچهان قدردانی و با حکم رئیس قوه قضائیه قاضی عبدالغفار ابراهیم زاده به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی سرچهان منصوب شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501970

مهمترین اخبار ایران و جهان: