نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 15:48

بیش از ۳۵۰ واحد راکد فعال شده‌اند

مشهد ـ معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۵۰ واحد راکد را از سال گذشته تاکنون مجدداً فعال شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل چمندی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال در کشور اظهار کرد: احیای کارخانه ژلاتین آریا نمونه‌ای از توانمندی جوانان غیور ایرانی است چراکه ما در ۱۲ سال گذشته باید منتظر متخصصان خارجی می‌ماندیم تا این کارخانه مجدداً احیا شود اما امروز به همت متخصصان و جوانان ایرانی بدون نیاز به خارج این کارخانه احیا شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: بیش از ۳۵۰ واحد راکد را از سال گذشته تاکنون مجدداً فعال شده اند که ۱۹۰ واحد تولیدی با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به چرخه تولید بازگشته است.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی استان بیش از رشد اقتصادی کشور است و شاهد افزایش سرمایه گذاری در خراسان رضوی هستیم و خوشبختانه با راه اندازی شهرک صنعتی ۵ مشهد رشد سرمایه گذاری در این استان افزایش پیدا کرده است.

چمندی گفت: امیدواریم توسعه در استان با توجه به نیاز کشور با سرعت خوبی دنبال شود و علاوه بر آن بتوانیم بازارهای خارجی را نیز تصاحب کنیم.

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نیمه دوم سال جاری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی از تخصص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

محمدرضا تازیکی اظهار کرد: شرایط قبلی کارخانه با شرایط فعلی آن بسیار تغییر کرده است و با همت متخصصان داخلی به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: با توان و پشت کار مدیران و پرسنل با تزریق جسارت و جرأت توانستیم مجدداً این کارخانه را به چرخه تولید برگردانیم که این مهم بدون اراده خداوند متعال میسر نبود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی بیان کرد: ژلاتین مصارف متعددی دارد که مصرف کشور ۱۰ هزار تن در سال است که کارخانه ژلاتین آریا توانایی هزار و ۲۰۰ تن در سال را دارد و امیدواریم با همت مسئولان ظرفیت تولید ژلاتین را در جهت تأمین نیاز کشور افزایش دهیم.

وی با تشریح برنامه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این سازمان با برنامه ریزی صورت گرفته قطعاً در حوزه مسکن سازی در جهت کمک به دولت ورود خواهد کرد و همچنین در نیمه دوم سال حدود ۲ هزار میلیارد تومان را به پروژه‌های در حال اجرای سازمان اختصاص خواهیم داد.

تازیکی تصریح کرد: توسعه مرزی دوغارون با ظرفیت اشتغال هزار نفر در اولویت کاری ما است که بتوانیم از پتانسیل موجود از مرز افغانستان استفاده کنیم.

وی گفت: حلیت ژلاتین از دلایل اصلی تولید این محصول در کارخانه ژلاتین آریا مشهد است تا جایگزین ژلاتین حرام شود.

جواد خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: تلاش و همت مسئولان استان خراسان رضوی ستودنی است و نتیجه تلاش آنها افتتاح بیشترین پروژه‌های هفته دولت در کشور است.

وی افزود: پروژه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی متعلق به شهرداری‌های استان است و امیدواریم مانند سال گذشته منفعتی به شهرداری استان برسانیم.

گفتنی است؛ آغاز فعالیت رسمی کارخانه ژلاتین آریا در مهرماه سال جاری خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477270

مهمترین اخبار ایران و جهان: