نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 11:17

استفاده از ظرفیت‌های مردم در آیین‌های ملی و مردمی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر مردمی شدن برنامه های ملی و مذهبی، گفت: استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی مهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر که با حضور برخی از مسؤولان دستگاه های اجرایی برگزار شد، با تأکید بر مردمی شدن برنامه های ملی و مذهبی، اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی مهم است.

وی ادامه داد: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سید الشهدا(ع) دارند به خوبی می‌توانند در مراسم اربعین حضوری فعال داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، قرآن کریم هم تأکید بر زنده بودن شعائر دارد، لذا باید حضور مردم برای زنده نگه داشتن شعائر پر رنگ باشد.

وی در خصوص عظمت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: دنیا متحیر است از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع)، که بدون دخالت دولت ها مردم خود جوش حضور می‌یابند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) را علمای ما همواره توصیه کرده و بر حفظ آن تاکید داشته‌اند، لذا این عظمت باید حفظ شود و زنده بماند و آن را نگه داریم.

وی یادآور شد: در گذر تاریخ واقفان بلند همت کرمانشاه به انحای مختلف نسبت به زائران امام حسین (ع) عنایت داشته‌اند و ما باید این سنت را به خوبی حفظ کنیم و به آیندگان هم منتقل کنیم، زیرا اربعین فقط مختص به سید الشهدا(ع) است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471070

مهمترین اخبار ایران و جهان: