نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 11:38

ترامپ از عکس بازداشت خود بیش از ۷ میلیون دلار پول درآورد!

کارزار انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا پس از انتشار تصویر «بازداشتی» وی در زندان فولتون کانتی ایالت جورجیا، بیش از ۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، تنها پس از انتشار تصویر «بازداشتی» وی در زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا، مبلغی معادل ۷.۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ تقریباً از زمان صدور کیفرخواست علیه وی در پرونده‌های فدرال و ایالتی مرتبط با ادعاهای کذب درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حدود ۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

از این مبلغ، ۷.۱ میلیون دلار از پنجشنبه هفته گذشته به بعد جمع شده است؛ یعنی زمانی که ترامپ تصویر بازداشتی خود در پرونده تقلب در انتخابات را در زندانی در آتلانتا، در شبکه اجتماعی «ایکس / توییتر سابق» منتشر کرد.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس این خبر را اعلام کرد. به گفته وی، جمعه سودآورترین روز کارزار انتخاباتی ترامپ تاکنون بوده است. ترامپ در این روز ۴.۱۸ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

این در حالی است که در پیش‌بینی‌های اولیه جمهوری‌خواهان از انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ بین ۳۰ تا ۵۰ امتیاز از رقبایش پیش است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا امسال در چهار پرونده مجزا، متهم شده است. با این وجود، این کیفرخواست‌ها تابدین‌جای کار نتوانسته برنامه‌های او را برای شرکت در انتخابات سال آینده مختل یا منحرف کند.

ترامپ در آخرین کیفرخواست به دسیسه برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده است. او به همراه ۱۸ متهم دیگر ذیل قانون مبارزه با سازمان‌های تبهکار به تبانی علیه دولت دموکراتیک منتخب متهم شده‌اند.

ترامپ پنجشنبه هفته گذشته خود را به زندان معرفی کرد و اثر انگشت و عکس بازداشت از او گرفته شد. این نخستین باری بود که از یکی از روسای جمهور پیشین آمریکا عکس بازداشتی گرفته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470926

مهمترین اخبار ایران و جهان: