نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 14:57

آزمایش نخستین پهپادهای نظامی بومی قزاقستان

نخستین آزمایش پهپادهای نظامی که به طور خاص برای نیازهای نیروهای مسلح قزاقستان توسط نمایندگان شرکت‌های محلی توسعه یافته با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، نیروهای مسلح قزاقستان اولین آزمایش پهپادهای نظامی تولید داخل را انجام دادند.

این پهپادها بر اساس یک واحد پدافند هوایی نظامی آزمایش شدند و توسط شرکت‌های قزاقستانی توسعه یافتند. متخصصان مدل‌های مختلفی از هواپیماهای بدون سرنشین را ارائه کردند که با استفاده از سیستم لاستیکی مخصوص از منجنیق بلند شده و پس از برخاستن عمودی مانند هلیکوپتر به پرواز ادامه دادند.

مشخص شده است که تمامی پهپادها به تجهیزات پیشرفته نظارت تصویری، حسگرها، فاصله یاب و تصویرگرهای حرارتی مجهز هستند.

وزارت دفاع قزاقستان در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که معرفی تولید داخلی پهپادها به میزان قابل توجهی در بودجه صرفه جویی و مسائل نگهداری و نوسازی آنها را به سرعت حل می‌کند.

«آیبک آخیش» نماینده این شرکت سازنده خاطرنشان کرد: این پهپادها دارای دوربین‌های موثر در روز و شب، عملکرد تعیین مختصات، فاصله یاب لیزری و سیستم رهاسازی مهمات هستند. چنین ویژگی‌هایی امکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای هدایت توپخانه به سمت اهداف فراهم می‌کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که هواپیماهای بدون سرنشین شرکت‌های محلی و در مدت زمان کوتاهی ایجاد کرده‌اند. شرکت‌های تولیدی داخلی سعی کردند تمام الزامات و درخواست‌های ارتش را در نظر بگیرند. استفاده از پهپادهای تولید داخل به ما این امکان را می‌دهد که به میزان قابل توجهی در بودجه صرفه جویی و مسائل نگهداری و نوسازی بعدی آنها را به سرعت حل کنیم.

پس از تکمیل آزمایشات، اعضای کمیسیون به توسعه دهندگان پهپاد در مورد چگونگی اصلاح مدل‌های ارائه شده، توصیه‌هایی کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664226

مهمترین اخبار ایران و جهان: