نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 09:49

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در اسفراین برگزار شد

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل با موضوع جوانی جمعیت برای اولین بار در کشور در اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، محمود مرحمتی، سرپرست اداره حوادث و فوریت‌های پزشکی اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: کارگاه آموزشی ۲ روزه پدافند غیرعامل با موضوع تهدیدات CBRNE در حوزه سلامت و راهکارهای پیشگیرانه، تجهیزات و داروهای مرتبط و کیت‌های CBRNE با بار علمی بالا و  جوانی جمعیت در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: این کارگاه برای اولین بار در  کشور در ۲ سطح تئوری و عملی و به‌صورت کاملاً تخصصی اجرا که کلیه اهداف پدافندی در سطح شهرستان را شناسایی و مشخص شد.  

سرپرست اداره حوادث و فوریت‌های پزشکی اسفراین آشنایی با مفاهیم و دستورالعمل‌های پدافند در حوزه سلامت، راهکارهای شناسایی تهدیدات منطقه تحت پوشش دانشکده و شهرستان بر اساس سناریوهای محتمل و آشنایی با دستورالعمل‌های قانون حمایت از جوانی جمعیت که از اهداف مهم پدافندی در حوزه سلامت است را از موضوعات این کارگاه آموزشی ۲ روزه نام برد.  

حمیدرضا شرکا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسفراین در حاشیه این همایش مهمترین محور پدافند غیر عامل را آموزش صحیح و اطلاع‌رسانی به موقع دانست و افزود: باید توجه جدی به مقوله آمادگی و پیشگیری داشته باشیم تا در زمینه و کاهش آسیب‌ها موفق عمل کنیم.

پایان پیام/ د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622570

مهمترین اخبار ایران و جهان: