نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 18:04

ارمنستان: ممکن است نقشه‌های میادین مین را به باکو تحویل دهیم

وزیر خارجه ارمنستان امروز سه‌شنبه برای تحویل نقشه‌های میادین مین به جمهوری آذربایجان شرط گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز سه‌شنبه از احتمال تحویل نقشه‌های میادین مین در منطقه، به جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست خبری گفت که ارمنستان ممکن است در صورت ایجاد فضای اعتماد، نقشه‌های جدیدی از میادین مین در قره باغ را به جمهوری آذربایجان تحویل دهد.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر باکو از کشته شدن شهروندان خود ناشی از انفجار مین خبر داده بود. به دنبال این حادثه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «همه باید بر ارمنستان فشار بیاورند تا اطلاعات دقیق نقشه‌های مین‌های زمینی را بدست آورد».

در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با ارمنستان با میانجیگری روسیه پایان یافت.

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان اظهار داشته که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

پاشینیان گفت: «ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد».

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت: «رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647426

مهمترین اخبار ایران و جهان: