نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 11:28

آماده‌باش مدیریت بحران جهت سیلاب احتمالی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با همه تجهیزات برای خدمات‌رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی در آماده باش هستند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره سامانه سرد بارشی پیش‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: سامانه سرد بارشی از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه مهمان آسمان مازندران است و شاهد بارش شدید باران، کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف به‌ویژه در نیمه غربی استان خواهد شد.

وی افزود: بارش برف و باران موجب اختلال در تردد و انسداد محورهای کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: توصیه جدی و ویژه به مسافران و مردم احتیاط ویژه داشته و از تردد در محورهای کوهستانی استان مازندران خودداری کنند.

محمدی با اعلام اینکه نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با همه تجهیزات برای خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی در آماده باش هستند، یادآور شد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز، یادآور شد: دامداران هم دام‌های خود در مناطق امن به دور از حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز هدایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و دام و طیور هم تدابیر لازم را جهت آماده‌سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها به‌منظور کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646770

مهمترین اخبار ایران و جهان: