نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 00:06

رشد ۳۵ درصدی تردد مسافران از مرز مهران

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: در ۱۰ ماه گذشته سال جاری، حدود ۷ میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

میرآقا عبدی مدیرکل گمرکات استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:  روزانه بیش‌از هزار نفر عراقی اعم از راننده و‌ کارگر و تجار، وارد گمرکات می‌شوند که با نیروهای ایرانی در این محدوده روزانه بیش از ۵ هزار نفر در گمرکات مشغول به تعامل و کار هستند.

 وی افزود: گمرک مهران همچنان در صدر ۱۲ گمرک مشترک با عراق قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ رکورد ادوار گمرک جابجا شد و بیشترین وزن خروجی و ارزش کالای صادراتی در یک سال در این مرز رقم خورد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: در گمرک مهران ۱۲ درصد رشد ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و در درآمد نیز ۸ درصد رشد داشتیم.

 وی اضافه کرد: مرز مهران یکی از شلوغ ترین مرزهای زمینی کشور است و در اربعین بیش از ۵۰ درصد مسافران از این مرز تردد می‌کنند. در اربعین حسینی بیش از ۴ هزار موکب در مرز مهران ایجاد شد و  در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۷ میلیون نفر از این مرز تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد تردد داشتیم و روزانه ۱۵ هزار نفر به‌طور میانگین از مرز مهران تردد می‌کنند.

عبدی بیان کرد: روزانه تشریفات ترخیص میانگین ۶۰۰ کامیون در مرز مهران صورت می‌گیرد و هر ماشینی که ورود به گمرک کند کمتر از یک ساعت کار ترخیص آن انجام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655070

مهمترین اخبار ایران و جهان: