نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 15:34

عملیات «وعده صادق» معادلات منطقه و جهان را تغییر داد

امام‌جمعه قم گفت: عملیات وعده صادق جهان را تکان داد و معادلات منطقه و جهان را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با بیان اینکه عملیات وعده صادق جهان را تکان داد و معادلات منطقه و جهان را تغییر داد، اظهار داشت: این عملیات دفاع مشروع و بر اساس منطق بین‌المللی، علیه رژیم اشغالگر قدس بود تا پاسخی به شرارت‌های این رژیم داده شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: عملیات وعده صادق شفاف بود و غافلگیرانه نبود و از مدت‌ها قبل این امر تذکر داده شده بود که موضوع نشانه شجاعت نیروهای مسلح و نظام اسلامی است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق با صبر و بصیرت و به‌صورت مستقیم بود و به نیروهای نیابتی سپرده نشد، گفت: البته این حرف درستی نیست که جبهه مقاومت، نیروی نیابتی ایران است و این نیروها برخاسته از بدنه امت اسلامی هستند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: عملیات وعده صادق در حالی انجام شد که آمریکا و انگلیس و خائنان منطقه هر کاری از دستشان بر می‌آمد در راستای جلوگیری از آن انجام دادند و این حمله‌ای فراتر از مرزها و در دفاع از ایران اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه دنیا دیدند که چند لایه پدافندی رژیم صهیونیستی شامل گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان به‌وسیله موشک‌های ایران در هم کوبیده شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب در آرامش فرمودند که اسرائیل تنبیه خواهد شد، دشمنان این عملیات گسترده را تصور نمی‌کردند، افزود: هیمنه سیاسی، اقتصادی، دفاعی رژیم اشغالگر قدس در عملیات وعده صادق در هم شکسته شد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حداقل تجهیزات ایران در عملیات وعده صادق به‌کار گرفته شد و دشمن بداند قدرت ایران به مراتب بیش از آن چیزی است که دیده شد.

وی ادامه داد: دشمنان امید داشتند که ایران دست به اقدام نظامی نزند، اما باید بدانند که ما در عین حالی که صبور هستیم، شجاع و مقتدر نیز هستیم.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: تغییر معادلات، بلوغ گفتمان مقاومت ، شکل‌گیری تمدن جدید و سپری‌شدن عصر وحشت از اسرائیل، اوج همگرایی امت اسلام و عالم علیه اسرائیل و تثبیت جایگاه محور مقاومت از جمله دستاوردهای عملیات وعده صادق است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: مردم فلسطین بدانند در این عملیات هشدار واقعی به اسرائیل و آمریکا داده شد و به‌رغم خیانت برخی از حکام خائن منطقه، ایران اسلامی و محور مقاومت با مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: ملت ایران گوش به فرمان رهبری در کنار نیروهای مسلح آماده دفاع از کشور است و در این مسیر ثابت قدم می‌مانند و ندای ملت ایران لبیک یا رسول‌الله و لبیک یا حسین است. ملت ایران هشت سال در دفاع مقدس جنگید و امروز نیز در دفاع از کشور ایستاده است.

خطیب جمعه قم در ادامه با تشکر از فراجا برای مقابله با بی‌حجابی گفت: حجاب قانون و حکم الهی و نقطه تقابلی تمدنی با سبک زندگی غربی است که باید همگان بدان توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701526

مهمترین اخبار ایران و جهان: