نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 23:15

اردوی «راهیان پیشرفت» در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، گفت: راهیان پیشرفت را برای دانش آموزان و معلمان باید جدی بگیریم متاسفانه بعضی اوقات معلین مطالبی را مطرح می‌کنند که انگار هیچ اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و پیشرفت کشور ندارند!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، امروز در شورای آموزش و پرورش استان البرز که در محل سالن شهدای دولت برگزار شد، اشاره‌ای به آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با اوقات فراغت کرد و گفت: ۹ ماه آموزش رسمی اتفاق افتاد، تعطیلی نباید داشته باشیم متاسفانه این باب شده ۳ماه تابستان کلا تعطیل است.

وی با بیان اینکه ۳ماه تابستان معلم و دانش آموز تعطیل است، افزود: باید از این ۳ماه نهایت استفاده را کنیم چرا که غفلت کرده‌ایم و باید هم افزا در این جهت حرکت کنیم تا اتفاق خوبی را رقم بزنیم. 

عباسی با اشاره به اینکه تابستان ۳ماه تعطیلی را داریم، بیان کرد: تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند و از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم. 

وی اشاره‌ای به برنامه ششم کرد و گفت: در برنامه ششم تکلیف بوده در آموزش مدارس درصدی به مهارت آموزی اختصاص داده شود. 

عباسی با بیان اینکه امروزه نگرانی خانواده فضای مجازی است، تصریح کرد: باید تهدیدی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کنیم و از ظرفیت‌های موجود برای اوقات فراغت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اوقات فراغت حتما نقش تبیینی که باید برای معلمین در نظر گرفته شود را غفلت نکنید، ادامه داد: یکی از عمده مباحثی که با آن مواجه هستیم گره ذهنی معلمان است باید این گره ذهنی را در تابستان با برگزاری جلسات، دانش افزایی و... برطرف کنیم.

عباسی افزود: از حوزه، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و ظرفیت‌های دیگری که در استان هستند برای جلسات دانش افزایی، جهاد تبیین و... می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه راهیان پیشرفت را برای دانش آموزان و معلمان باید جدی بگیریم، ادامه داد: متاسفانه بعضی اوقات معلمان مطالبی را مطرح می‌کنند که انگار هیچ اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و پیشرفت کشور ندارند. 

عباسی افزود: اگر معلمان اطلاعاتی نداشته باشند، سرکلاس القا یاس و ناامیدی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال باید در زمینه امید بخشی و تقویت ایمان دانش آموزان و معلمان کار کنیم، تصریح کرد: از اوقات فراغت استفاده بهینه کنیم و جلسات متعددی برگزار شود. 

عباسی ادامه داد: از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم یک بخشی از مشکلات حل خواهد شد. 

وی با بیان اینکه امیدواریم تابستان بسیار خوبی را داشته باشیم و با عبرت از سال گذشته یک واکسیناسیونی دانش آموزان و معلمان شوند، گفت: تهدیدی که دشمن برای ما ایجاد کرده را به یک فرصت تبدیل کنیم و شروع آن از تابستان امسال با اوقات فراغت باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323270

مهمترین اخبار ایران و جهان: