نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 23:56

تکمیل سد میمه 6 هزار هکتار از اراضی دهلران را تامین آب می کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: سد میمه در صورت تکمیل آب مورد نیاز 6 هزار هکتار از اراضی دهلران را تامین می کند.

لطیف صادقی معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سد میمه در بخش مرکزی با تسریع در عملیات اجرایی زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان را فراهم می کند که امیدواریم این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی افزود: به معضلات چشمه آبگرم و مشکلات برای وسایل برقی مردم شهرستان اشاره کرد و افزود: عملیات پروژه انتقال آب چشمه گرم برای مشروب سازی یک هزار هکتار اراضی کشاورزی در آینده نزدیک انجام می شود.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه چندی پیش با حضور استاندار جهت اجرای فاز اول این طرح تزریق اعتبار صورت گرفت، افزود: اجرای این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بستر اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر را فراهم می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: ایجاد مراکز ترک اعتیاد و بازپروری از طریق سازمان های مردم نهاد با همکاری بهزیستی برای نجات معتادان به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان به زودی محقق شود.

صادقی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر کشور به استان ایلام و شهرستان مهران، پیگیری تزریق اعتبار به جاده های دهلران، حذف نقاط حادثه خیز جاده نصریان و شانه سازی جاده اصلی دهلران به مهران از روستای بیشه دراز تا نصریان و از کاور به سمت زعفرانیه انجام شد.

فرماندار ویژه دهلران افزود: بواسطه همدلی مسئولان استان و شهرستان اقدامات موثری در شهرستان انجام شده است و رضایت مندی مردم موجب تلاش مضاعف مسئولان می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان ۶۵ هزار نفری دهلران در ۲۲۸ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و بزرگترین شهرستان ایلام محسوب می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306626

مهمترین اخبار ایران و جهان: