نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 12:10

سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد و پایان انتظار ۱۱ ساله کلنگ‌زنی میدان گازی مختار

میدان گازی مختاری با اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر ابر پروژه‌ای است که در سفر آینده دولت به استان کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با نزدیک شدن به تیرماه، کهگیلویه و بویراحمد کم‌کم آماده سفر دور دوم آیت‌الله دکتر رئیسی و وزارء دولت سیزدهم به این استان پر از ظرفیت اما محروم می‌شود.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد سفر آینده رئیس جمهور موجب تحول در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و شاهد کلنگ‌زنی ابر پروژه‌هایی خواهیم بود که اشتغال‌زائی چشم‌گیری به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم به مردم وعده داد که منتظر خبرهای خوبی در سفر آیت‌الله دکتر رئیسی باشند .

طبق گفته استاندار، نیروگاه ۱۷۶مگابایتی برق سد چمشیر توسط سرمایه‌گذار خارجی ساخته شده به علاوه آبگیری رسمی این سد و بهره‌برداری از شبکه انتقال ۳۵ کیلومتری برق که در طول ۲ماه و نیم به عنوان یک کار فوق العاده و جهادی انجام گرفته در گچساران خبر داد و اظهار داشت: شاهد افتتاح همزمان این سه پروژه هستیم که حاصل سفر نخست رئیس جمهور به استان است.

احمدزاده احیای مجدد کارخانه قند یاسوج به نمایندگی از ۲۲ کارخانه کوچک و بزرگ دیگر که وارد مدار تولید شده اند به عنوان دیگر طرح های افتتاحی در سفر دوم رئیس جمهور به این استان نام برد که سبب بکار برگشتن مجدد هزاران کارگر بیکار در این استان شده است.

احمدزاده یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان در حوزه ایجاد صنایع بزرگ در نفت و گاز دانست و افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات طرح‌های اقتصادی و صنعتی خوبی در این حوزه هستیم .

اما ابر پروژه‌ مهمی که در سایه پروژه‌های پتروپالایشگاه و سد چمشیر  کمتر مورد توجه قرار گرفته میدان گازی مختار است، فروردین ماه ۱۳۹۱ خبری مبنی بر کشف میدان گازی در منطقه مختار از توابع شهرستان بویراحمد مخابره شد.

گاز ذخیره‌سازی در این میدان می‌تواند گاز طبیعی مورد نیاز استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از استان‌های همجوار از جمله اصفهان و چهارمحال و بختیاری را تا چندین سال تامین کند.

علی‌رغم اینکه این میدان گازی یک ظرفیت بزرگ برای استان به شمار می‌رود اما تاکنون اقدام خاصی بعد از ۱۱ سال صورت نگرفت و جمعیت بی‌شمار بیکاران همچنان چشم‌ انتطار کلنگ‌زنی این پروژه مهم هستند.

در همین خصوص سید علی احمدزاده از کلنگ زنی میدان گازی مختار بطول ۲۴۰ کیلومتر در عرض ۹۰ کیلومتر با عمق چاه‌های چهار تا پنج هزار متری به تعداد ۱۱حلقه چاه به عنوان دیگر ابر پروژه ای که گاز کشور را بمدت ۱۵سال تامین خواهد کرد نام برد .

وی خاطرنشان کرد: با کلنگ‌زنی میدان گازی مختار یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290226

مهمترین اخبار ایران و جهان: