نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 17:23

انتظار داریم عراق درباره صدور گذرنامه ویژه اربعین همکاری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عراق تاکنون همکاری خوبی با کشورمان در زمینه اربعین داشته و انتظار داریم درباره صدور گذرنامه ویژه اربعین هم با ایران همکاری کند.

ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تکذیب خبر توافق جمهوری اسلامی ایران و عراق برای صدور گذرنامه ویژه اربعین از سوی وزارت کشور عراق، اظهار داشت: دولت عراق از گذشته تا امروز انصافاً همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی داشته است.

وی بیان کرد: در اربعین امسال هم همین انتظار را از عراق داریم، چرا که امسال اولین سالی است که می‌توانیم بگوییم به طور کامل از بیماری کرونا رها شدیم و طبیعتاً انتظار می‌رود تعداد بیشتری از مردم نسبت به سال‌های قبل و حتی سال‌های قبل از کرونا مشتاق زیارت و پیاده روی اربعین و در صف ثبت نام و ورود به عراق برای زیارت اربعین باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است برای برخی از افرادی که می‌خواهند در راهپیمایی اربعین امسال حضور داشته باشند، این امکان نباشد که به سرعت مدارک و مستندات لازم را آماده و همه مراحل ثبت نام و اخذ گذرنامه دائمی را طی کنند. از سوی دیگر فلسفه اعطای گذرنامه ویژه اربعین برای افرادی است که گذرنامه ندارند و اگر این گذرنامه برای آنان صادر شود، صرفاً برای شرکت در حماسه بزرگ اربعین است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از دولت عراق انتظار داریم همان‌طور که در گذشته همکاری خوبی با ما در این زمینه داشتند و ما قدردان زحمات آنان هستیم، در زمینه اعطای گذرنامه ویژه اربعین هم همکاری ویژه‌ای با ما داشته باشند تا زائران ایرانی امسال هم دچار مشکل نشوند.

رضایی اظهار داشت: انتظار ما از دولت عراق اعطای گذرنامه ویژه برای زائران اربعین است، به نحوی که زائران ایرانی که گذرنامه ندارند و صرفاً می‌خواهند به سفر اربعین بروند، بدون مشکل در راهپیمایی اربعین امسال حضور یابند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313470

مهمترین اخبار ایران و جهان: