نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 22:18

نرخ طلاق و ناهنجاری اجتماعی در بین مددجویان بسیار پایین است

نیر- رئیس کمیته امداد شهرستان نیر گفت: نرخ طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان آمار بسیار پایینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی سرافراز عصر یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیر اظهار کرد: آموزش‌های خانواده برای جامعه هدف کمیته امداد به صورت مستمر انجام می‌شود و سعی ما بر این است تا تحکیم نظام خانواده را به عنوان اولویت اصلی مدنظر قرار دهیم.

وی توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت و کاهش نرخ ناهنجاری‌های اجتماعی را در بین مددجویان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح باورهای دینی و تحکیم بنیان خانواده از اولویت‌های آموزشی و فرهنگی کمیته امداد شهرستان نیر است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر افزود: در یک سال گذشته تعداد ۷۹۹ نفر از جامعه هدف کمیته امداد از خدمات آموزشی بزرگسالان این نهاد بهره مند شده اند.

سرافراز با مؤثر دانستن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این نهاد گفت: ۹۵ درصد مددجویان این شهرستان از حجاب برتر و لباس محلی استفاده کرده و وضعیت فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت بسیار مناسب و مطلوب است.

وی تصریح کرد: کمتر از سه درصد طلاق‌های ثبت شده در این شهرستان متعلق به کمیته امداد و خانواده‌های تحت پوشش است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.

در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کمیته امداد شهرستان نیر یکی از روحانیون عضو ستاد نیز فرمایش امام علی (ع) را خطاب به مالک اشتر یادآور شد و بیان کرد: باید با مردم رئوف و نسبت به آنها پاسخگو بود چرا که پرخاشگری و رفتار همراه با ناراحتی و غضب هیچ تأثیری به همراه ندارد.

حجت الاسلام علی ندیری خاطرنشان کرد: در عمل به امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر اصلاح گرانه مورد توجه قرار گیرد و فردی که در احیای این فریضه الهی ورود پیدا می‌کند بیشتر با رفتار و عمل خود شایستگی‌های مبانی ارزشی ر به نمایش بگذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293726

مهمترین اخبار ایران و جهان: