نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 17:23

ارجحیت کار فرهنگی بر روش‌های سلبی و ایجابی برای کاهش تصادفات

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به ارجحیت اقدامات فرهنگی بر روش‌های سلبی و ایجابی برای کاهش تصادفات گفت: اقدامات فرهنگی بسیار نافذ است و باید بخشداران، دهیاران، آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... برای فرهنگ‌سازی در خصوص عوامل کاهش تصادفات اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسن مومنی صبح امروز در جلسه شورای راهبردی تصادفات چهار محال و بختیاری با اشاره به ارجحیت اقدامات فرهنگی بر روش‌های سلبی و ایجابی برای کاهش تصادفات  گفت: اقدامات فرهنگی بسیار نافذ است و باید بخشداران، دهیاران، آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... برای فرهنگ‌سازی در خصوص عوامل کاهش تصادفات اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: ۳۳ دستگاه اجرایی در کاهش تصادفات نقش دارند که در این میان هشت دستگاه نقش بیشتری ایفا می‌کنند و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی باعث نتایج موثر می‌شود.

وی ادامه داد: آمار تصادفات در چهارمحال و بختیاری بالا است اما برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کاهش تصادفات در این استان انجام شده و اعتبارات خوبی برای زیر ساخت‌های بلند مدت، ایمنی جاده‌ها و ... جذب شده است که با هزینه اعتبارت، نتایج خوبی را می‌توان به دست آورد.
 
مومنی افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که از این میزان ۸۸۷ نقطه در اولویت اصلاح قرار دارد و سازمان برنامه بودجه باید اعتبار قابل توجهی برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز جاده‌ها به سازمان راهداری اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و استفاده تلفن همراه و خواب آلودگی علت ۸۲ درصد از آمار تصادفات است و اگر رانندگان این موارد را رعایت کنند، شاهد کاهش قابل توجه تصادفات در کشور هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538970

مهمترین اخبار ایران و جهان: