نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 21:30

تکمیل کتابخانه شهر نورآباد هدیه سفر دولت به مردم ممسنی خواهد بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری شهرستان ممسنی، از تلاش برای تأمین اعتبار تکمیل پروژه کتابخانه شهر نورآباد خبر داد و گفت: هدیه سفر دولت سیزدهم به مردم ممسنی، تکمیل کتابخانه شهر نورآباد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز ۲۰ مهرماه و همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهوری به فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری با همراهی مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ممسنی حضور یافت. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری شهرستان ممسنی عنوان کرد: سیاستی که در سفرهای استانی هیئت دولت دنبال می‌شود عدم ایجاد طرح‌های جدید است، بلکه پروژه‌هایی که در دست اجرا است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به عنوان اولویت انتخاب شود تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد. در استان‌های گوناگون در فاصله سفر اول و دوم بخشی از طرح‌های مهم و حیاتی، که نیازهای مردم است، به نتیجه رسیده. 
 
محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر که تکمیل کتابخانه شهر نورآباد، هدیه سفر دولت به مردم ممسنی خواهد بود، گفت: تأمین اعتبار تکمیل پروژه کتابخانه نورآباد، که به شش میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، پیگیری می‌شود تا کتابخانه‌ای مناسب و مجهز که فرزندان ما بتوانند از آن استفاده کنند، راه‌اندازی شود.

وی ضمن اشاره به عملکرد مطلوب کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی در هر جا که راه‌اندازی می‌شود، بلافاصله شاهد استقبال گسترده مردم خواهیم بود. برای مثال کتابخانه استاندارد شهر سهند و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سال جاری به بهره‌برداری رسید و مردم برای عضویت در این کتابخانه‌ها صف بسته بودند. 
 
گفتنی است در ادامه این سفر مقامات فرهنگی کشور از پروژه کتابخانه شهر نورآباد بازدید کردند. این پروژه در سال ۱۳۹۸ کلنگ‌زنی شد. این کتابخانه با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل این پروژه به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. در حال حاضر کتابخانه عمومی استاد شهید مطهری شهر نورآباد در ساختمان موقت مستقر است و با تکمیل این پروژه، این کتابخانه به ساختمان اصلی خود منتقل خواهد شد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536470

مهمترین اخبار ایران و جهان: