نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 05:38

کشته شدن 220 نظامی اوکراین در نبرد با ارتش روسیه

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از کشته شدن 220 نظامی اوکراینی در درگیری با نیروهای روس در منطقه «دونتسک» و دفع حملات ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ نیروی خود را در منطقه «دونتسک» از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در بیانیه نیروهای مسلح روسیه آمده است: «یگان‌های نظامی روسیه، با هماهنگی هواپیماها و توپخانه، ۲ حمله اوکراین را دفع کردند و به نظامیان و تجهیزات آن‌ها نزدیک شهرک‌های "کوردیوموفکا"، "آندری‌فکا" و "کلشچایفکا" در دونتسک ضربه زدند. در جریان این تقابل، ۲۲۰ نظامی اوکراین کشته شدند.»

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور پنج حمله ارتش اوکراین در ساحل رودخانه «دنیپر» در منطقه «خرسون» را دفع کردند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که ارتش اوکراین یک توپخانه «ام- ۷۷۷» ساخت آمریکا و یک سامانه «هویتزر» را از دست داد.  

منابع رسانه‌ای نزدیک به ارتش اوکراین نیز فاش ساختند که نیروی هوایی روسیه به تازگی از جنگنده «سوخو-۵۷» خود بر فراز شهر «لوهانسک» استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، یک فروند جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ بر فراز لوهانسک رویت شده است. تحلیلگران نظامی این فرضیه را مطرح کردند که سوخو-۵۷ نقش مهمی در حملات موشکی اخیر علیه مواضع اوکراین داشته و روسیه استفاده از این هواپیماهای جنگی بسیار پیشرفته خود را آغاز کرده است.

منابع متعددی اظهار داشته‌اند که روسیه چندین پایگاه هوایی دارد که میزبان پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگنده این کشور هستند. بر اساس اطلاعات اوکراین برگرفته از تصاویر ماهواره‌ای، پایگاه هوایی «آختوبینسک-۷» در «آستاراخان» روسیه میزبان هواپیماهای جنگنده چندمنظوره نسل پنجم سوخو-۵۷ است.

در تحولی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» آمریکا به کشورهای غربی نسبت به حمله روسیه به یکی از اعضای ناتو هشدار داد و خواستار دریافت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی شد.

زلنسکی گفت، مهم است که ائتلاف ناتو به حمایت خود از اوکراین ادامه دهد. زلنسکی بار دیگر خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از آمریکا شد و خاطرنشان کرد که اوکراین به ویژه به پهپادهایی نیاز دارد که بتوانند حمله کنند و اطلاعات جمع‌آوری کنند. وی گفت، اوکراین شروع به تولید پهپاد کرده، اما به تعداد بیشتری نیاز دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563970

مهمترین اخبار ایران و جهان: