نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 20:36

مصرف بیش از ۱۴ میلیون کیلوگرم CNG در ایلام

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: در ۹ ماهه سال جاری مصرف CNG در بخش حمل‌ونقل ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب معادل ۱۴ میلیون و ۷۴۲ کیلوگرم بوده است.

پرویز ایدون مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، شامگاه چهارشنبه ۶ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در حال حاضر ۵۹ باب جایگاه تک و دو‌منظوره در سطح استان فعال و همچنین ۱۰۲ فروشندگی نفت سفید و نفت و گاز در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: تأمین بیش از ۸۰ درصد بنزین مصرفی استان از بندر ماهشهر انجام شده که کل بنزین توزیع شده بیش از ۳۷۱ میلیون لیتر بوده و مابقی آن از طریق خط لوله تنگ فنی تامین شده است.

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری مصرف گاز مایع در بخش خانگی ۲ میلیون و ۲۰۹ کیلوگرم و مصرف عمده cng در بخش حمل و نقل ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب معادل ۱۴ میلیون و ۷۴۲ کیلوگرم بوده است.

ایدون خاطرنشان کرد: بیش از ۵۳ میلیون لیتر نفتگاز بخش کشاورزی، تأمین ۷۰ میلیون لیتر سوخت شرکت‌های عمرانی که عموماً در زمینه راهسازی سدسازی و حفاری فعالیت داشته‌اند تامین شده است.

وی یادآور شد: در راستای کنترل سوخت در ۲ سال گذشته با انجام گشت‌های کنترلی کشفیات فرآورده‌های نفتی بیش از ۱۷۴ میلیون لیتر شامل ۷۴ هزار لیتر نفتگاز، ۳۰ هزار لیتر نفت سفید و ۷۰ هزار لیتر نفت کوره بوده است.

وی اضافه کرد: درآمد حاصل از اندازه‌گیری باک کامیون‌های ترانشیب و ترانزیت در مرز مهران در ۲ سال گذشته به ارزش ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: مدیریت مجاری عرضه در طی ۲ حمله سایبری در آبان ماه سال ۱۴۰۰ و آذر ماه سال ۱۴۰۲ در کمترین زمان ممکن و بدون حواشی در استان مدیریت شد و جزو استان‌های پیشتاز در راه‌اندازی مجاری عرضه بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جهت سهولت خانوارهای شهری و روستایی فاقد اشتراک گاز طبیعی، نفت سفید به‌صورت دوره‌ای در کارت بانکی سرپرستان خانوارها شارژ می‌شود که اطلاعات سرپرستان خانوار توسط کارکنان شرکت در سامانه سدف ثبت شده و براساس محل سکونت امکان برداشت سهمیه از طریق فروشندگی‌های نفت سفید وجود دارد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618326

مهمترین اخبار ایران و جهان: