نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:46

۱۸ درصد بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی گلستان روشنایی دارد

گرگان- رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۱۸ درصد از مجموع هزار و ۵۸ کیلومتر بزرگراه‌ها و راه اصلی واقع در حوزه گلستان، از نعمت روشنایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیم اصغری عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی استان، در ۱۹۰ کیلومتر آن روشنایی برقرار است.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: در سال جاری، روشنایی حدود ۶۰ کیلومتر از محورهایی که تجهیزات روشنایی آنها به سرقت رفته بود، برطرف و در این مقاطع مجدد روشنایی برقرار شد و همچنین شبکه فرسوده روشنایی گرگان-گلوگاه و گردنه خوش ییلاق به طول ۳۰ کیلومتر با اجرای کابل خودنگهدار بهینه سازی و تحویل پیمانکار شد.

وی ادامه داد: اجرای روشنایی در محورهای بزرگراهی، اصلی، شریانی و نقاط برفگیر و مه گیر در اولویت قرار دارد.

اصغری بیان کرد: برنامه سال ۱۴۰۱ اداره کل برای روشنایی محورهای استان، احداث و بهره برداری ۲۱ کیلومتر روشنایی بوده که تاکنون دو کیلومتر از آن بهره برداری و ۱۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: مهم ترین چالش در بحث روشنایی راه‌ها را سرقت تجهیزات روشنایی و فرسوده بودن شبکه روشنایی محور گرگان-گلوگاه است.

گفتنی است، طول راه های استحفاظی گلستان پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942926

مهمترین اخبار ایران و جهان: