نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 17:08

فعال دانشجویی: عده‌ای در پوشش فعال دانشجویی پادویی دشمن را می‌کردند

مسئول خواهران بسیج حوزه ابوریحان دانشگاه تهران گفت: عده‌ای در پوشش فعالان ادوار دانشجویی و فعالیت صنفی پادویی دشمن را برعهده داشتند.

ساجده امین‌فر مسئول خواهران بسیج حوزه ابوریحان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: محاکمه اشراری که به اسم دانشجوی آزادی خواه اما در عمل خلاف آزادی بشریت در روز روشن اقدام به کارد آجین کردن دانشجویان  بسیجی یا حراست دانشگاه می‌کردند، چند روزی است که آغاز شده و از آن‌سو، بازنمایی‌های تحریف شده اخبار این جنایات نیز با هدف جلوگیری از محاکمه این «طیف تبهکار» از داخل و خارج با قدرت ادامه دارد.

وی افزود:‌ چطور می‌شود رسانه‌ای با وجود تصاویر واضح ویدئویی از جنایات این اشرار به خود جرأت می‌دهد، قاتل را «معترض» جا بزند  و چاقوی به آن بزرگی را در تحلیل‌هایش سانسور کند و نگران اعتبار حرفه‌ای و آبروی خود نباشد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: برخورد قانونی دانشگاه از طریق کمیته انضباطی و ذیل نظر حراست صورت می گیرد و دانشجویی که خلاف قوانین رفتار کنند باید آماده مواجهه با تبعات نقض آن قوانین باشند.

امین فر ادامه داد:‌ بعضی دانشجویان در حوادث اخیر آزادی دیگران را نقض کردند، از جمله مصداق های  آن را در ساحت‌های مختلف دانشگاه از نزاع گفتمانی به وسیله فوش های رکیک و جنسی تا اقداماتی تروریستانه مثل آسیب و مورد ضرب و شتم قرار دادن دانشجویانی که به هر دلیلی با ارمان عده‌ای همراه نشده اند دیدیم و شاهد بودیم.

وی افزود: در چنین شرایطی مانند همان مثال معروفی که فردی با دلیل اعتراض به مسائل اخیر در اعتراضات شرکت می‌کند و علیه پلیس برقرار کننده امنیت شعار میدهد اما وقتی تلفن همراهش به سرقت برده می‌شود به پلیس برای پیدا شدنش تلفن همراهش رجوع می‌کند اجرای قوانین دانشگاه نیز چنین شرایطی را دارد و نمی‌شود برای حفظ منافع فردی حقوق دیگران را پایمال کرد.

این فعال دانشجویی گفت: در همان سال‌های اول دولت اصلاحات بود که با تشکیل و تأسیس قارچ‌گونه احزاب سیاسی تندرو مانند حزب مشارکت ایران اسلامی و...، طیفی از فعالان سیاسی رادیکال اصلاح‌طلب که تظاهرات علیه خدا را هم مباح می‌دانستند به بهانه طرح مباحث فکری و نظری، فضای علمی و آکادمیک دانشگاه را اشغال کرده و با نفوذ در شوراهای صنفی و سوءاستفاده از جریان پاک دانشجویی، برخی از دفاتر مزبور و اعضای فعال آن را از مسیر اصلی خود منحرف و آنان را برای پادویی دشمن به استخدام گرفتند.

امین فر در ادامه گفت:‌ عده ای در پوشش فعالان ادوار دانشجویی، فعالیت صنفی یا کارشناس سیاسی- اجتماعی  لحاف خود را در صدای آمریکا، بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال و اندیشکده‌های غربی پهن کرده و در خارج از مرزهای کشور به تحریک و تهییج آشوبگران می‌پردازند، دانشجویانی که پادویی دشمن را برعهده دارند.

این فعال دانشجویی گفت: اوج تناقض در این اقدام غیر انقلاب گونه و دیکتاتوری را  می‌شود با اخبار شبکه ایران اینترنشنال که با بودجه صدها میلیون دلاری آل‌سعود و مدیریت موساد در انگلیس راه‌اندازی شده و بارها چگونگی ساخت کوکتل‌مولوتوف، روش آتش‌زدن اماکن عمومی، چگونگی متوقف کردن و به آتش کشیدن آمبولانس‌ را به عوامل اغتشاش آموزش داده، دید.

وی افزود:‌ در حوادث اخیر شاهد توهین و تحقیر دانشجویان به وسیله الفاظ رکیک جنسی، حذف شدن بچه‌هایی که پروفایل مذهبی داشتند از گروه‌های درسی، تهدید دانشجویانی که در تجمعات شرکت نمی‌کردند، پخش شدن فیلم و عکس و مشخصات شخصی افرادی که با اون‌ها همراهی نمی‌کردند و صراحتا دیکتاتوری اغتشاشگرها را شاهد بودیم.

امین فر گفت:‌ دیکتاتوری کردن در فضای کشور در راننده کامیون هایی رو که چرخ هاشون رو پنجره می‌کردندو بستن  بازار به زور تهدید به شکستن اموال  مغازه و... واضح و مبرهن بود.

مسئول خواهران بسیج حوزه ابوریحان دانشگاه تهران در پایان گفت:  بیش از 3 میلیون و چندصد هزار دانشجو در کشورمان مشغول به تحصیل هستند و عده معدودی دانشجونما که پادویی گروه‌های رادیکال از طیف‌های سیاسی تا تجزیه‌طلبان و رسانه‌های بیگانه را برعهده گرفته‌اند و مشغول به دیکتاتوری کردن هستند، در اقلیت محض هستند. اقلیتی که نام «دانشجو» برازنده آنان نیست چه آنکه دانشگاه و دانشجو حرمت دارد و نمی‌تواند محمل ترکتازی «آشوبگر» باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 948126

مهمترین اخبار ایران و جهان: