نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 02:20

جان‌فدا| تجلی مغناطیس حسینی در ملک سلیمانی/ این است راه حسین(ع) در جغرافیای مقاومت

امشب در میان بوی اسپند و عود و در میان اشک و اندوه و در امتداد خط سرخ عاشورا، هفتاد و دو نفر، هفتاد و سه نفر شدند، امشب سلیمانی رفت ...

 خبرگزاری فارس _ کرمان؛ آمنه شهریارپناه: این مکان مقدس، یعنی مرقد مطهر سردارِ آسمانی امشب و فردا قلب یاران حاج‌قاسم است، بخشی از ارتش میلیونی‌اش به اینجا آمده تا دور او بگردند.

قدم زنان از میان موکب‌ها، بوی عود، عطر چای، ساز عزا و صدای روضه بگذارند و به سمت نور حرکت کنند، صحنه‌های آشنایی که تو را از بلندای صاحب‌الزمان به سمت کربلای معلی می‌برد و به وجودت عشق تزریق می‌کند.

این صحنه‌ها از چند روز قبل‌تر آغاز شده‌، در شب‌های منتهی به سالگرد سوم، اوج گرفته و در شب شهادت آن یار باوفا تصاویر عجیبی را خلق کرده است.

ارادتمندان سردار، قدرشناسانه ساعت‌ها در صف انتظار می‌ایستند تا خودشان را به مزار حاج‌قاسم رسانده و برای لحظاتی کوتاه عرض ارادتی کنند، سلامی برسانند و تشکری داشته باشند، برای خودشان، فرزندان‌شان و هرکسی که از آن‌ها درخواست کرده، دعای عاقبت‌بخیری کنند.

مکانی که هزار و سی شهید را در خود جای داده حتما مقدس است، اما وجود مرقد سردار عشق که مانند خورشیدی در این میان می‌درخشد و مردم را به سمت خودش می‌کشاند، تجلی همان مغناطیس حسینی است که روزی در همان راه قدم گذاشت و در همان مسیر هم آسمانی شد.

راهش راه حسین(ع) بود که این چنین حسینیان را گرد خودش جمع کرده است، مسیرش از عاشورا گذشت که این چنین داغداران عاشورا را عزادار خودش کرده است.

امشب در میان بوی اسپند و عود و در میان اشک و اندوه و در امتداد خط سرخ عاشورا، هفتاد و دو نفر، هفتاد و سه نفر شدند، امشب سلیمانی رفت و سرش در دامن حسین‌بن علی(ع) قرار گرفت، زهرا (س) به استقبالش آمده و زینب(س) سفارش مدافع حریمش را به برادر می‌کند.

او رفت و بوی بهشت را برای ما گذاشت، رفت و مرقد ساده‌اش را رمز اتحاد قرار داد.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 951370

مهمترین اخبار ایران و جهان: