نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 16:15

شهید سلیمانی به طور دائم در حال مبارزه بود

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی در تمام عمر خود به طور دائم در حال مبارزه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر سه شنبه در مراسم نکوداشت شهید سلیمانی که در محل مسجد امام رضا (ع) استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عنایت خدا باعث رسیدن برخی افراد به جایگاه‌های معنوی است و شهید سلیمانی نیز این گونه بود زیرا او در تمام عمر خود به طور دائم در حال مبارزه بود و همان گونه که از او نقل شده است، باید مانند شهدا زندگی کرد تا شهید شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارای خصوصیت ویژه ای بود که در هر عرصه‌ای ورود می‌کرد باعث تحول آن مجموعه می‌شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط که از نظر مدیریت بحران، خاص به شمار می‌رفت و یا در عالم رفاقت این ویژگی خود را نشان می‌داد.

نظری ادامه داد: گاهی در ارتباط با به کار گیری برخی از افراد به واسطه سوابق خاصی که داشتند به او خرده گرفته می‌شد ولی او با نگاه بلند و سازنده ای که داشت مواردی را در خصوص به کارگیری فرد برای ما بیان می‌کرد که سازنده بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: حاج قاسم سلیمانی عمر و لحظات خود را عادی زندگی نکرد و این در طول زندگی او دیده می‌شود.

وی بیان کرد: کارآمدی هر نظامی به انسان سازی آن ارتباط دارد و هر جامعه‌ای نیز نمی‌تواند انسان‌هایی با این درجه از معنویت بسازد مگر نظام اسلامی که این توانایی را دارد زیرا نظام اسلامی مسؤول پیاده کردن احکام اسلامی است.

نظری گفت: ذهن ما درگیر مشکلات دنیایی است اما حاج قاسم و یاران او توانستند خود را از گرفتاری‌های دنیا خارج کنند و به رفاهیات و امکانات دنیایی توجه نکرده و به برای تحقق هدف در خط مبارزه باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخنان شهید سلیمانی که این نظام را حرم معرفی کرده بود افزود: تا زمانی که این حرم پا برجاست، دشمن هم مسیر خود را ادامه می‌دهد و ما باید بدانیم کجای این میدان قرار داریم و باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و وظیفه خود را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: هجمه‌های سنگین استکبار به سوی اصل نظام است و ما باید بر اساس تکلیف و وظیفه خود در مسیر حق باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952670

مهمترین اخبار ایران و جهان: