نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 12:03

پروژه‌های غیرفعال سلامت با سفر رئیس جمهور به کرمانشاه فعال شدند

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه های نیمه کاره سلامت در کرمانشاه، گفت: پروژه‌های غیرفعال سلامت با سفر رئیس جمهور به کرمانشاه فعال شدند

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، اظهار کرد: دانشگاه‌ها علوم پزشکی بعد از انقلاب و در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تشکیل شدند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشرفت چشمگیر بهداشت و درمان در کشور است که امروز حتی پذیرای بیماران خارجی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نرخ امید به زندگی در کشور از ۵۶ به ۷۵ سال افزایش یافته و مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر یک سال و یک تا پنج سال کاهش یافته است.

محمدی خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تمام پروژه‌های غیرفعال در حوزه سلامت فعال شدند که این پروژه‌ها شامل اورژانس بیمارستانی، خانه بهداشت در مناطق محروم، پروژه‌های بیمارستانی در شهرستان‌های استان کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: با اختصاص اعتبارات لازم هدف گذاری ۲ ساله برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی صورت گرفته و مردم غرب کشور و استان کرمانشاه از آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بزرگترین بیمارستان سرطانی با سه دستگاه رادیوتراپی و پت اسکن در غرب کشور نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان سرطان در کرمانشاه، گفت: بیماران بسیاری هم اکنون در نوبت هستند و ظرفیت مرکز فعلی جوابگوی مردم نیست و با پیگیری‌های انجام گرفته اوایل سال آینده مرکز تخصصی سرطان افتتاح می‌شود.

محمدی عنوان کرد: در حدود ۴۰ پروژه بهداشت و درمان امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و یا به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014626

مهمترین اخبار ایران و جهان: