نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 12:38

۴۳۰ هزار خودرو در تعطیلات نوروزی وارد گلستان شدند

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از افزایش ۱۹ درصدی خودروهای ورودی به استان در نوروز خبرداد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود ۴۳۰ هزار خودرو وارد گلستان شدند.

عادل مصدقی شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین، ۴۲۹ هزار و ۴۷۴ خودرو از معابر چهارگانه وارد گلستان شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه میزان خودروهای ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است، افزود: طی این مدت ۳۹۸ هزار و ۲۹۴ خودرو هم از استان خارج شده است.

وی نرخ جریان تردد را طی این مدت ۵۳۶ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: این عدد در سال گذشته ۴۷۲ فقره بوده است.

مصدقی با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۸ الی ۱۹ بوده و میانگین سرعت هم ۷۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: در روز گذشته (چهارم فروردین) ۴۹ هزار و ۶۷ خودرو وارد گلستان شده و ۵۳ هزار و ۴۰۹ خودرو هم از استان خارج شده اند.

مصدقی بیان کرد: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار تردد در روز چهارم فروردین مربوط به گلوگاه- کردکوی با ۲۶ هزار و ۴۲۳ فقره ورود و ۳۱ هزار و ۷۲۴ فقره خروج است.

وی ذر خصوص تعداد سفرهای انجام شده با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون هزار و ۴۱۱ سفر با اتوبوس، دو هزار و ۳۶ سفر با مینی بوس و چهار هزار و ۲۷۵ سفر با سواری انجام شده و در مجموع ۶۳ هزار و ۳۷۰ مسافر با آن جابجا شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109126

مهمترین اخبار ایران و جهان: