نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 10:33

هشدار نارنجی برای وضعیت جوی خوزستان صادر شد

اهواز - اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای وضعیت جوی پیش رو صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، هشدار سطح نارنجی هواشناسی حاوی توصیف شرایط جوی مورد انتظار، مناطق متأثر از سامانه جوی و مخاطرات احتمالی را همراه با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۵ برای تقویت ضرایب ناپایداری تا اواخر سه شنبه، انتظار تشکیل توده‌های همرفتی که سبب رگبارهای پراکنده، رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و تندبادهای لحظه‌ای و برخاستن گردوخاک محلی و موقت در مناطق مستعد خواهد شد، وجود دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: در این شرایط احتمال اصابت صاعقه، خسارت به سازه‌های سبک، درختان کهنسال و سازه‌های موقت، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، اختلال در سفرهای بین شهری و احتمال آبگرفتگی محدود معابر وجود دارد. بر همین اساس، تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی بارش، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته و در صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168870

مهمترین اخبار ایران و جهان: