نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 16:01

فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ گروه جهادی در این مجموعه فعال هستند.

افشین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت توسعه متوازن هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بخش مهمی از این توسعه مبتنی بر شعار سال است و اگر بخواهیم در مجموعه آموزش و پرورش شعار سال و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را محقق کنیم باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: از سال گذشته برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای رشد تولیدات دانش‌آموزان در هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری انجام شده است، دانش‌آموزانی که وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند در بخش‌های مختلف تولیدی فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بالغ‌بر ۱۰۰ گروه جهادی در این مجموعه فعال هستند که تابستان گذشته توانستند فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام دهند، اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی هم در حوزه مسائل آموزشی و هم در حوزه مسائل پرورشی و فرهنگی است.

امیریان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۳۰۰ معلم و در سال ۱۴۰۱ درمجموع یک هزار و ۴۹ معلم شامل ۲۵۷ نفر ماده ۲۸ و ۷۹۲ نفر کنکور و دانشگاه فرهنگیان استخدام شدند، امسال نیز فقط در حوزه ابتدایی و متوسطه از طریق ماده ۲۸ تعداد ۷۹۲ نفر استخدام می‌شوند این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان هنوز ظرفیت خود را اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از استخدام معلمان در سال جاری در حوزه آموزش ابتدایی است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از معلمان قرار است در حوزه ابتدایی استخدام شوند و این به دلیل کمبودی است که در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس قانون تعیین تکلیف، نیروهایی که در پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها، نهضت، خرید خدمات و… فعالیت می‌کردند، جذب شدند، استخدام سال ۱۴۰۲ از متقاضیان خارج از مجموعه آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167270

مهمترین اخبار ایران و جهان: