نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:35

با نگاه فرهنگی می‌توان به حل مسائل هویتی پرداخت

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم جوانان‌مان دچار مسائل هویتی شدند که با نگاه فرهنگی می‌توان جلوی این مسأله را گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان مدیرکل ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و قرآن اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی مبتنی بر قرآن کریم است و در این راستا حضرت امام(ره) بر این موضوع تأکیدات فراوانی داشتند و این ایام فرصتی مناسب برای اتصال ما به این قدرت بزرگ است.

وی افزود: رهبر انقلاب نیز مبانی انقلاب اسلامی را مبانی قرآنی و نهج‌البلاغه می‌دانند و در این راستا لازم است در کنار قرآن به این کتاب ارزشمند نیز مراجعه کنیم.

هراتی با بیان اینکه امروزه مسأله فرهنگ موضوعی حائز اهمیت است و با تأکیدات رهبر انقلاب این موضوع برای همگان جا افتاد، عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم جوانان‌مان دچار مسائل هویتی شدند که با نگاه فرهنگی می‌توان جلوی این مسأله را گرفت.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: باید به مقوله فرهنگ توجهی ویژه داشت و از مدیرکل جدید می‌خواهیم در کنار فعالیت اصلی خود یعنی موضوع کتابخانه‌ها به این موضوع نیز توجه داشته باشند زیرا کتابخوانی نیز بخشی از موضوع فرهنگ است.

وی با تأکید بر اینکه معیشت همکاران، افزایش فضای کتابخوانی، ارائه بهتر خدمات، ترویج کتابخوانی و امانت‌دهی کتاب همه باید با نگاه فرهنگی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌ها دستگاهی فرهنگی است و در این راستا همه ما در این حوزه مشغول به خدمت هستیم.

هراتی گفت: امید است بتوان در فضای کتابخانه‌ها خدمات نوینی را در حوزه فرهنگی و علمی به افراد و علاقه‌مندان ارائه داد. 

در بخشی دیگر از این مراسم، سعید صادقی مدیرکل حوزه استاندار با یادآوری اینکه در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همکاران بسیار خوبی داریم، اظهار داشت: اگر باور کنیم دانایی منبع حل رنج انسان‌ها است، بهترین خواستگاه آن کتابخانه‌های عمومی خواهد بود. 

وی تأکید کرد: به کتابخانه‌های عمومی در این سال‌ها کمتر توجه شده و در این راستا مظلوم واقع شده که عوامل مختلف در این امر نقش داشته است. 

صادقی عنوان کرد: امید است نهاد کتابخانه‌های عمومی با همگرایی بیشتر و حضور مؤثر در کارگروه‌های استانداری، شورای فرهنگ عمومی استان و تغییر دیدگاه مدیران دستگاه‌ها فعالیت مؤثرتری داشته باشد البته در این راستا نباید از دیگر بخش‌ها مانند شهرداری‌ها و مسؤولیت اجتماعی صنایع غافل شد. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129070

مهمترین اخبار ایران و جهان: