نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 15:51

ونزوئلا: تحریم‌های آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار به ما زیان زد

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا مصداق نقض حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید تحریم‌های آمریکا زیان زیادی را متوجه این کشور کرده است.

«دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا امروز شنبه اعلام کرد که ونزوئلا از سال ۲۰۱۵ که آمریکا تحت دولت اوباما این کشور آمریکای جنوبی را تحت تحریم قرار داد، ۲۳۲ میلیارد دلار ضرر کرده است.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد که زمانی که تولید نفت رو به کاهش می‌گذارد، می‌توان تأثیر تحریم‌ها بر کشور را مشاهده کرد. از سال ۲۰۱۵، زیان ناشی از تحریم‌ها به ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است. ضرر ۲۳۲ میلیارد دلاری در منبع درآمد اصلی کشور ۹۹ درصد از درآمد به ارز خارجی ونزوئلا را هدف قرار می‌دهد.

رودریگز افزود: آمریکا بیش از ۲۰ هزار تحریم علیه ۳۵ کشور اعمال کرده و علیه کل کشورهای جهان جنگ اقتصادی یا نظامی به راه انداخته است.

این مقام ونزوئلایی یادآور شد که پس از آنکه واشنگتن در سال ۲۰۱۵ ونزوئلا را تهدیدی علیه امنیت ملی خود اعلام کرد، غرب ۹۲۹ تحریم یکجانبه علیه این کشور آمریکای لاتین اعمال کرد که ۶۰ درصد از کل تحریم های غرب از سوی آمریکا وضع شد.

رودریگز تاکید که جنگ اقتصادی آمریکا علیه این کشور مصداق نقض سیستماتیک حقوق بشر است چرا که دست مردم ونزوئلا را از نیازهای اولیه از جمله غذا، آموزش و مراقبت های بهداشتی کوتاه کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164426

مهمترین اخبار ایران و جهان: