نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 21:27

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و بلینکن

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا عصر روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و محور گفت‌وگو آنها درباره خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه خبر دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی از لاوروف خواست تا خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه فورا آزاد شود.

بلینکن همچنین در این تماس تلفنی بر ضرورت ایجاد فضایی که به گروه‌های دیپلماتیک اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند، تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف در این تماس تلفنی هرگونه سیاسی کاری موضوع بازداشت خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را رد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه نیز در واکنش به بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال گفت که بار دیگر درباره خطراتی که آمریکایی‌ها در روسیه با آن مواجه هستند هشدار می‌دهیم و از آنها دعوت می‌کنیم فورا روسیه را ترک کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه بازداشت یک خبرنگار نشریه آمریکایی در این کشور را تایید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد دستگیری خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» در روسیه یک سوءظن نیست، بلکه او بازداشت شده و این اقدام نیز به عهده مقامات امنیتی بود.

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به بازداشت «ایوان گِرشکوویچ» خبرنگار این نشریه آمریکایی حین ارتکاب به جرم، اما از ارائه توضیح و جزئیات بیشتر درباره تخلفات وی امتناع کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1123570

مهمترین اخبار ایران و جهان: