نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 07:53

صادرات ماهی برای پایین کشیدن قیمت آن ممنوع شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به منظور کاهش قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه آبزی‌پروری از اولویت‌های شیلات استان بوشهر در سال جاری است.

وی افزود: در پرورش میگو، با ایجاد سایت‌های جدید در منطقه شیف غربی و رودشور و واگذاری به متقاضیان، سطح زیر کشت رشد محسوسی خواهد داشت و امیدواریم برداشت میگوی پرورشی رشد کند.

این مقام مسؤول ادامه داد: سال گذشته، ۳۸ هزار تن میگو در مزارع پرورش میگو در استان بوشهر برداشت کردیم و امسال انتظار داریم به ۴۵ هزار تن افزایش یابد.

امینی تصریح کرد: در پرورش ماهی سی‌باس نیز شاهد افزایش قفس‌ها و اشتغال بیشتر در این عرصه هستیم که امسال میزان سرمایه‌گذاری افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای تثبیت قیمت ماهی در بازار نیز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و راهکارهای خوبی نیز اندیشیده شده است.

امینی از ممنوعیت صادرات ماهی از استان بوشهر خبر داد و گفت: به منظور کاهش قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع است.

عقیل امینی یادآور شد: جلسه‌ای با فرماندار و مسئولان گمرک دیر برگزار کردیم و در این جلسه که بمنظور تنظیم و کنترل قیمت ماهی تشکیل شد، در پایان مقرر شد بمنظور کنترل قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع شود.

این مقام مذکور بیان داشت: فرماندار شهرستان دیر نیز دستورات لازم به گمرک مبنی بر ممنوعیت خروج ماهی به کشورهای دیگر را صادر کرد و مقرر شد که اداره کل دامپزشکی استان بوشهر نیز مجوزی به منظور صادرات ماهی از استان صادر نکند.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1207751

مهمترین اخبار ایران و جهان: