نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 16:27

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و کشاورزی خبر داد و گفت: این سامانه تا اواخر وقت روز شنبه 6 خرداد در استان فعال خواهد بود.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و  کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این هشدار در پی نفوذ سامانه همرفتی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به آغاز فعالیت سامانه همرفتی را در استان از ظهر امروز اشاره و تصریح کرد: این سامانه تا اواخر وقت روز شنبه 6 خرداد در استان فعال خواهد بود.

وی رگبار باران و رعد و برق، وزش موقت باد نسبتا شدید، احتمال تگرگ و آسیب به محصولات و کشاورزی را از مخاطرات فعالیت سامانه همرفتی در وضعیت جوی مورد نظر عنوان کرد و افزود: آبگرفتگی و لغزندگی معابر، احتمال سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌ها و خطر اصابت صاعقه از اثرات مخاطره ناشی از سامانه جوی مورد نظر است که عمده اثر آن طی پنجشنبه شب تا صبح جمعه پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا ادامه داد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز قسمتی ابری همراه با غبار رقیق خواهد بود که در بعدازظهر به تدریج با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ نیز همراه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این بارش‌ها تا روز شنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت، افزود: از روز یکشنبه هفته آینده جو نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد شد و دمای هوا طی این مدت نوسانات قابل‌توجهی نخواهد داشت.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238107

مهمترین اخبار ایران و جهان: