نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 22:57

به دام افتادن شکارچیان غیر مجاز در شیراز

دو شکارچی با دو قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و غیرمجاز به همراه لاشه ۱۶ قطعه کبک در منطقه حفاظت شده مله گاله شیراز به دام افتادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز اظهار داشت: در عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله طی سه روز گذشته دو شکارچی غیر مجاز که مبادرت به شکار ۱۶ قطعه کبک کرده بودند به دام افتادند

کامران اسلاملو با تشریح اقدامات انجام شده در این رابطه افزود: این شکارچیان متخلف به همراه دو قبضه اسلحه ساچمه زنی  مجاز و غیر مجاز دستگیر شدند و پرونده های آنها برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به فصل زاد آوری و تخم گذاری پرندگان افزود: با توجه به فصل تخم گذاری پرندگان متاسفانه شکارچیان  در فصل ممنوعه و در منطقه حفاظت شده اقدام به شکار می کنند که این موضوع صدمات به محیط زیست را دوچندان کرده است.

اسلاملو با قدردانی از اقدامات یگان حفاظت محیط زیست و همراهی دستگاه قضایی در دستگیری و برخورد با متخلفان افزود: یگان حفاظت محیط زیست شیراز و مله گاله با ایجاد گشت و پایش شبانه روزی عرصه را بر متخلفین تنگ خواهد کرد.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده ماله گاله در شرق منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان قرار دارد که این منطقه به لحاظ غنای پوشش گیاهی و جنگلی از سال 1378 به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته و گونه های غالب آن بلوط و بنه است.

وسعت منطقه ماله گاله  حدود 52 هزار و 96 هکتار  است  و دارای اب و هوای نیمه خشک سرد در مناطق پست و نیمه خشک مرطوب در ارتفاعات است. همچنین میزان بارندگی سالیانه آن بین 350 تا 380 میلی متر گزارش شده است.

گلهای لاله واژگون به وفور در منطقه یافت می شود. همچنین از جمله عارضه های مهم دیگر در منطقه می توان به وجود پهنه های عشایری و از چشمه های مهم منطقه می توان به چشمه تنگ سرخی, چشمه سربهاره، رودخانه جره اشاره کرد. 

این منطقه گیاهان مرتعی از قبیل خارشتر، شیرین بیان، درمنه،گون و گرامینه را دارا است؛ پستانداران منطقه، خرس قهوه‌ای، سمور، گرگ، روباه، شغال، گربه جنگلی، کفتار و خرگوش و سنجاب هستند و پرندگان منطقه شامل کبک، تیهو، کبوتر، فاخته، خروس کولی را شامل می شوند.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201395

مهمترین اخبار ایران و جهان: