نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 13:16

قانون جوانی جمعیت نگاهی نو بر ساختار جمعیتی کشور است

شیراز-مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: قانون جوانی جمعیت نگاهی نو بر ساختار جمعیتی کشور بوده تا نرخ تولد را در جامعه افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یقطین ظهر سه‌شنبه در نشست با دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های شهر شیراز با اشاره به گفتمان سازی در سطح ملی در خصوص قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: مهم‌ترین عامل نشاط و رفاه جامعه جوانی جمعیت است از این رو نباید فرصت جوان سازی جمعیتی را در کشور و استان فارس از دست داد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در کشور برای اجرایی کردن قانون جوانی جمعیت وجود دارد موضوع ضعف دانش و امکانات مالی است که موجب شده تسهیلات فرزند پروری و وام‌های ازدواج به صورت اندک پرداخت شود.

او تصریح کرد: در شهر شیراز با مشکل مواجه شدیم که برای حل آن، زمین‌های اطراف اکبرآباد مدنظر قرار گرفت، چرا که در شهر شیراز به سمت مرتفع سازی پیش رفته است و از دی ماه سال قبل تاکنون ۱۸۰ پرونده مشخص شده که زمین فرد در چه مکانی باشد.

یقطین با بیان اینکه در طرح جت به دنبال ایجاد حلقه‌های میانی مدرسه بودیم، اضافه کرد: مخاطب طرح دانش آموزان مذهبی بودند که باید به آنها روش‌های مختلف پاسخگویی به شبهات را ارائه دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233151

مهمترین اخبار ایران و جهان: