نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:26

برگزاری ۷۶ کارگاه آموزشی برای اقشار و گروه‌های آسیب‌پذیر البرز

کرج- معاون دادگستری البرز گفت: ۷۶ کارگاه آموزشی برای اقشار و گروه‌های آسیب‌پذیر استان مانند معتادان و خانواده‌های آن‌ها، زندانیان، متقاضیان طلاق، سربازان و کارگران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز در جمع مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به تشریح برخی از اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه پرداخت.

فرید نجف‌نیا در جلسه‌ای که به میزبانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز و با حضور ۱۲۰ نفر از مددجویان این مجموعه برگزار شد، بر برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی جامعه مخاطب کمیته امداد امام خمینی (ره) استان جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

وی به تبیین راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقوله توانمندسازی با محوریت اشتغال پرداخت و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت روحیه خودباوری و ایجاد انگیزه، توجه به امر آموزش به ویژه آموزش‌های کسب مهارت و مشارکت اجتماعی جهت ایجاد اشتغال پایدار در بین مددجویان هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرمِ دادگستری کل استان البرز ارائه گزارش صریح و شفاف از اقدامات پیشگیرانه به مردم است، برخی از این اقدامات را برشمرد و بیان کرد: در سال گذشته به موازات اجرای برنامه‌های مختلف، ۷۶ کارگاه آموزشی برای اقشار و گروه‌های آسیب‌پذیر استان مانند معتادان و خانواده‌های آن‌ها، زندانیان، متقاضیان طلاق، سربازان و کارگران برگزار شد.

نجف‌نیا اضافه کرد: ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان به ۸۲۳۰ نفر در مساجد و همچنین به ۳۶۰۱ نفر در مصلی‌های سطح استان توسط حقوقدانان و وکلا، از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال قبل بود که در سال جاری هم ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395095

مهمترین اخبار ایران و جهان: