نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:08

۳۰ درصد ترددهای شهر تهران مربوط به سفرهای آموزشی است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد سفرها ۳۰ درصد آموزشی، ۵۵ درصد شغلی و ۱۵ درصد هم سفرهای اداری و درمانی و مسافرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص سفرهای آموزشی در شهر تهران توضیح داد و بیان داشت: اگر فقط ترافیک صبحگاهی را بخواهیم بررسی کنیم فقط صبح‌ها، ۳۰ درصد از سفرها به سفرهای آموزشی بازمی گردد.

وی افزود: از این آمار ۵۵ درصد به سفرهای شغلی باز می‌گردد چرا که ساعت ۵ ونیم صبح کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند.معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ۱۵ درصد آمار باقی مانده هم مربوط به سفرهای دیگر مانند امور اداری و درمانی و مسافرینی که از شهرهای مختلف وارد تهران می‌شوند.

سرهنگ مؤمنی افزود: همان طور که گفته شد ۳۰ درصد از ترددهای صبحگاهی در شهر تهران به سفرهای آموزشی اختصاص پیدا می‌کند و اینکه بگوییم چون مراکز آموزشی تعطیل هستند و الان ترافیک روانی داریم این طور نیست.

وی گفت: الان دانشگاه‌ها ترم‌های تابستانی دارند و خیلی از دبیرستان‌های ما مخصوصاً مراکز غیر انتفاعی کاملاً باز هستند و آموزش خود را شروع کرده‌اند. سرهنگ مؤمنی بیان داشت: همچنین خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان خود آنها را در یکی دو کلاس آموزش، ورزشی و زبان ثبت نام کرده‌اند پس سفرهای آموزشی تعطیل نشده‌اند که بگوییم این سفرها را نداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395707

مهمترین اخبار ایران و جهان: