نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:35

۷ نفر از استان بوشهر در مسابقات ملی مهارت کارگران شرکت کردند

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: هفت نفر از استان بوشهر در مسابقات ملی مهارت کارگران شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت کارگران ویژه شاغلان بنگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت کارگران با هدف گسترش و اشاعه مهارت، خلاقیت، تجربیات برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعتقاد به توان و مهارت کارگران در ایجاد تحول اقتصادی و ارتقای بهره‌وری، سالانه مسابقات ملی مهارت کارگران را بر اساس استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌کند و از مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در برگزاری دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران استقبال می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: هفت نفر از کارگران و تکنسین‌های اقتصادی بوشهر در رشته‌های طراحی قطعات صنعتی با کمک نرم افزار CATIA، جوشکاری گاز محافظ آرگون، فرز کاری سی‌ان سی، برنامه نویسی پی‌ال‌سی، طراحی قطعات صنعتی و جوشکاری SMAW در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

دراهکی افزود: در حوزه مسابقات ملی مهم‌ترین اتفاقی که در حوزه رویدادهای مهارت محور در سطح کشور می‌افتد مسابقات ملی مهارت است، مسابقاتی با سابقه قریب به ۵۰ سال که به شکل منظم و سالانه برگزار می‌شود و به عنوان مسابقه مرجع ملی برای انتخاب تیم ملی شناسایی شده است.
برگزیدگان ۲ دوره مسابقات، به عنوان افراد مدعو به تیم ملی مهارت برای اردوهای آماده سازی دعوت می‌شوند و بعد از برگزاری اردوهای آماده سازی افراد منتخب برای حضور در مسابقات جهانی مهارت شناسایی می‌شوند که انشاالله مسابقات جهانی مهارت بعدی شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی لئون فرانسه خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437795

مهمترین اخبار ایران و جهان: