نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:20

تشرف بیش از 245 میلیون مسلمان به مسجدالنبی(ص) در یک سال

با وجود محدودیت اسکان در مدینه منوره، حرم نبوی در یک سال گذشته میزبان میلیون‌ها مسلمان بوده است. رئیس امور مسجدالحرام و مسجدالنبی می‌گوید: سال ۱۴۴۴ قمری بیش از ۲۴۵ میلیون مسلمان در قالب زائر و نمازگزار به مسجدالنبی(ص) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، محدودیت‌های کرونایی از سال گذشته از سوی سعودی‌ها برای تشرف به حرمین شریفین کاهش یافت و تعداد زائران مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) بیشتر شد.

در سفرهای زیارتی به سرزمین وحی، زائران در کنار زیارت مسجدالحرام در مکه مکرمه، به حرم نبوی و قبرستان بقیع در مدینه منوره هم می‌روند. مسجدالنبی پس از ایام شیوع کرونا در ماه‌های گذشته میزبان هزاران زائر از کشورهای مختلف بود.

مسجدالنبی (ص)

البته به دلیل محدودیت اسکان در مدینه به دلیل اجرای طرح توسعه در بخش مرکزی، امکان اقامت طولانی در این شهر وجود ندارد. با این وجود، شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) می‌گوید: سال گذشته (سال ۱۴۴۴ قمری) بیش از ۲۴۵ میلیون مسلمان در قالب زائر و نمازگزار به مسجدالنبی(ص) مشرف شدند.

در سند ۲۰۳۰ سعودی‌ها، باید این تعداد بیش از سه برابر شود. همین امر هم موجب شده تا عربستان برای توسعه حرم نبوی تلاش کرده و هتل‌های جدیدی در نزدیکی مسجدالنبی (ص) بسازد. بر اساس برنامه جدید عربستان، توسعه بخش مرکزی در مدینه تا قبل از سال ۲۰۳۰ یعنی کم‌تر از هفت سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش فارس، در ایام حج تمتع زائران کشورهای مختلف کم‌تر از یک هفته در مدینه اسکان داشتند. زائران ایرانی نیز پنج روز در مدینه بودند و کاروان‌های مدینه اول پس از زیارت حرم نبوی به مکه مکرمه مشرف شدند و کاروان‌های مدینه دوم هم پس از مناسک حج تمتع عازم مدینه شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397295

مهمترین اخبار ایران و جهان: