نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 10:36

توسعه فضای سبز محلات با کاشت درختان متناسب با اقلیم بوشهر

بوشهر- شهردار بوشهر بر ضرورت تحول آفرینی در وضعیت فضای سبز شهر تاکید کرد و گفت: فضای سبز محلات با کاشت درختان متناسب با اقلیم بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح دوشنبه در نشست بررسی وضعیت فضای سبز شهر بوشهر اظهار کرد: با شرایط خاص آب و هوایی و گرمای زیاد در بوشهر نگهداری از فضای سبز سختی و دشواری‌های خاص خود را دارد که باید تدابیر لازم در این زمینه بکارگیری شود.

وی بیان کرد: بهبود وضعیت آبرسانی، تأمین روشنایی کافی، ارتقا فضای سبز محلات و کاشت درختان متناسب با اقلیم شهر بوشهر از جمله موارد مهم برای حوزه فضای سبز است که باید مورد توجه جدی پیمانکاران فضای سبز قرار گیرد.

حیدری ادامه داد: همچنین هرس به موقع و اصولی درختان و بویژه هرس‌های پیش از پاییز و آغاز بارندگی‌ها باید مورد توجه جدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز باشد.

ایجاد پارک‌های جدید

وی گفت: فضای سبز و نقش انکارناپذیر آن برای تولید اکسیژن در محیط شهری ایجاب کرده تا همواره توجهی راهبردی به حوزه فضای سبز و رفع مشکلات و مسائل این حوزه شود.

حیدری افزود: در بوشهر پارک‌های مختلفی برای توسعه فضای سبز در حال احداث است که بهره برداری از آنها سرانه فضای سبز شهری در بوشهر را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

وی عنوان کرد: از جمله پارک‌های در دست احداث می‌توان به پارک‌های بهزاد، لیل و پارک‌های حاشیه‌ای ساحل جفره و جوار پارک شغاب اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396851

مهمترین اخبار ایران و جهان: