نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:39

ولایتمداری شاخصه اصلی نوجوانان ماست

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ولایتمداری اصلی‌ترین شاخصه و برجسته‌ترین خصوصیت جوانان و نوجوانان ماست که با تاسی به شهید ۱۳ ساله کربلا این اصل را اثبات کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری پیش از ظهر دوشنبه در همایش «احلی من العسل» در پاسداشت یاد و خاطره شهید ۱۳ ساله کربلا قاسم بن الحسن اظهار کرد: امروز این آئین با حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در نقاط مختلف استان اردبیل به نام و یاد شجاعت‌های حضرت قاسم که در روز عاشورا وارد میدان نبرد شد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت قاسم در روز عاشورا شهادت را شیرین‌تر از زندگی دانست و دوشادوش عموی خود عباس (ع) و امام حسین (ع) حادثه‌ای بزرگ خلق کرد که هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال نوجوانان ما از آن درس‌های بزرگی می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه حضرت قاسم شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌دانست، گفت: این همان اصل ولایت پذیری و تبعیت از امام زمان می‌باشد که نوجوانان ما امروز وظیفه دارند با ولایت پذیری و قرار گرفتن در سایه‌سار ولایت نشان دهند تربیت یافته مکتب حسینی و عاشورا هستند.

صفری هدف از برگزاری این همایش را برجسته کردن نقش امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اعلام کرد و گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما احیاگر نقش شهادت طلبی قاسم (ع) در روز عاشورا هستند تا هدف آرمانی انقلاب اسلامی را که شعار استکبار ستیزی و «هیهات من الذله» است در جهان نشان دهند.

وی اقدام شنیع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی کوردلان استکبار جهانی را محکوم کرد و افزود: استکبار هرقدر تلاش کند تا نور اسلام و قرآن را در جهان خاموش کند تلاشی بیهوده است چرا که امام حسین (ع) با واقعه عاشورا و شهادت عزتمندانه نشان داد که نور اسلام خاموش شدنی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نوجوانان و جوانان دانش‌آموز را سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی اعلام و تصریح کرد: این دانش آموزان در ساحه‌های تربیتی ششگانه و در سایه ولایت مداری برترین و برجسته‌ترین دانش‌آموزان هستند که با اقدامات عاقلانه و عارفانه انقلابی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را در به انحراف کشیدن دانش آموزان با محوریت فضای مجازی نقش بر آب کنند.

صفری وجود ۴۰ دانش آموز شهید استان اردبیل در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و بیان کرد: شاخص ترین این شهدا شهید مرحمت بالازاده است که با تاسی به نوجوان شهید ۱۳ ساله کربلا اذن حضور در میدان جنگ و نبرد را از آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت دریافت و راهی جبهه‌های شهادت شد تا درس‌های مکتب عاشورا را در کربلای ایران تفسیر و معنا کند.

در این همایش که به پاسداشت یاد و خاطره شهید ۱۳ ساله کربلا برگزار شد، مداح نوجوان اردبیلی در رثای امام حسین علیه السلام مداحی کرده و دانش آموزان در سوگ شهید رشید کربلا حضرت قاسم اشک ماتم ریختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397407

مهمترین اخبار ایران و جهان: